۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۲۷۱
سخنران حرم حضرت معصومه:

قصد معصیت نماز شکسته مسافر را کامل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حتی فکر معصیت نماز شکسته مسافر را به نماز کامل تبدیل می کند، گفت: اگر کسی با قصد اینکه آبروی مؤمنی را ببرد قصد سفر داشته باشد نماز شکسته اش، کامل می شود.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در شبستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه همانطور که در شرع اسلام نیت خوب برای انسان ثواب و پاداش داشته و اگر انسان نیت و قصد خوبی داشته باشد حتی اگر نتواند نیت خوب خود را عملی کند خداوند برای او ثواب می نویسد، گفت: قصد و نیت بد هم به همان اندازه در زندگی انسان تأثیر گذار است هر چند که خداوند رحمان تا زمانی که انسان نیت بد خود را عملی نکرده برای او گناه و عذاب نمی نویسد.

 

وی افزود: فکر گناه موجب می‌شود که از انسان بوی بدی در محیط منتشر شود به گونه‌ای که فرشتگان و شیاطین این بو را می‌فهمند و فرشتگان عزم خود را برای منصرف کردن انسان از گناه به کار گرفته و شیاطین نیز در مقابل تلاش می‌کنند تا انسان را به طرف گناه سوق دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر انسانی قصد کند که آبروی یک مؤمن را ببرد یا عمل گناهی را انجام دهد در این صورت اگر بخواهد سفر کند به علت اینکه قصد گناه دارد نمازی که در سفر برای مسافر شکسته است بر او کامل شده و او نمی‌تواند نماز خود را کامل بخواند.

 

حجت الاسلام اکبری دلیل این عمل را منصرف شدن انسان از این عمل و تأخیر در آبرو ریزی مؤمن و گناه عنوان کرد و گفت: اگر نماز انسان از روی معرفت باشد و به فلسفه وضع این حکم فکر کند قطعاً از انجام عمل گناه آلود منصرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در درگاه الهی چیزی به اندازه آبروی مؤمن ارزشمند نیست، گفت: در حال حاضر که در آستانه تبلیغات انتخاباتی هستیم بهتر است افراد از حربه تخریب شخصیت‌ها برای کسب آرای دیگر استفاده نکنند چون این بدترین گناه در دنیا و آخرت است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: ریختن آبروی مؤمن و قصد انجام دادن کار بدی در حق دیگران مصداق حق الناس بوده و همانطور که بارها در آیات و روایات تأکید شده است خداوند از حق الله می‌گذرد ولی از حق الناس نمی‌گذرد و حتی اگر انسان به مقام شهید هم برسد بازهم حق الناس از گردن او برداشته نمی‌شود به همین دلیل باید نسبت به حق الناس حساس باشیم./837/پ203/ی

ارسال نظرات