۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۱۷۳۰۳
با تجلیل از شخصیت علمی ویژه حوزه‌های علمیه؛

هفدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفدهمین همایش کتاب سال حوزه به همراه تجلیل از شخصیت علمی این همایش در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.
آرم کتاب سال حوزه کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفدهمین همایش کتاب سال حوزه به همراه تجلیل از شخصیت علمی این همایش پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.

 

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام مهدی حقی دبیر هفدهمین کتاب سال حوزه در این همایش به ایراد  سخنرانی پرداختند.

 

شایان ذکر است، در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه آیت‌الله محمد مهدی آصفی به عنوان شخصیت ویژه علمی حوزه‌های علمیه تجلیل و تقدیر شد.

 

همچنین در این همایش از 13 اثر برگزیده، 8 اثر شایسته تقدیر، یک ناشر برگزیده و چهار ناشر شایسته تقدیر به دست حضرت آیت‌الله سبحانی تجلیل و قدردانی شد.

 

در ادامه جلسه اختصاصی برگزیدگان با مسؤولان همایش و تبادل دیدگاه‌های منتخبان همایش برگزار و سپس لوح‌های رتبه‌های شایسته تحسین به 18 اثر مربوطه اهدا شد.

 

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در این همایش طی سخنانی با تجلیل از مقام علمی ویژه حضرت آیت‌الله آصفی، اظهار داشت: مسؤولان معاونت پژوهش حوزه باید مسائل روز و مورد نیاز حوزه و جامعه را در اختیار مؤسسات پژوهشی و پژوهشگران بگذارند؛ همچنین لازم است ابزار تحقیق یعنی کتابخانه‌های قفسه باز را در اختیار محققان بگذارند.

 

همچنین آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهداف و فلسفه برگزاری همایش‌های کتاب سال، ابراز کرد: حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی همچون کتاب سال، در پی گسترش فرهنگ دینی کشور و عمق بخشیدن به جوامع علمی است.

 

وی گفت: حوزویان در عصر کنونی باید فعالیت‌های علمی بزرگان و علمای سابق را بپذیرند و بدون این‌که نقدی بر آنان وارد بدانند، به دنبال نگارش کتاب‌های علمی قوی متناسب با شرایط روز زندگی باشند./997/202/ب2

ارسال نظرات