۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۷۳۸۵
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توجه ویژه به فرهنگ در جامعه سبب توسعه پایدار و همه جانبه در کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ کاراندیش از توجه ویژه به فرهنگ به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه پایدار در حوزه های اقتصادی و اجتماعی نام برد و گفت: توجه ویژه به فرهنگ در جامعه سبب توسعه پایدار و همه جانبه در کشور شده و این امر مستلزم برنامه ریزی این حوزه در کل کشور است.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه در گردهمایی معاونان اداری و مالی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قشم با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه، گفت: ورود هر پدیده نو در جوامع پیشرفته با فرهنگ سازی همراه می شود.

 

وی ادامه داد: توسعه امور اقتصادی و اجتماعی نیازمند اعتقاد راسخ بر فرهنگ سازی و زیربنایی بودن امر این حوزه مهم در کشور است.

 


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی در استان ها تاکید داشت.

 

کاراندیش به اهمیت زیربنایی بودن فرهنگ و ضرورت برنامه ریزی این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: توجه ویژه به فرهنگ در جامعه سبب توسعه پایدار و همه جانبه در کشور شده و این امر مستلزم برنامه ریزی این حوزه در کل کشور است.

 

وی همچنین ابراز داشت: توجه به توسعه فرهنگی عامل مهمی برای توسعه پایدار در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سابقه فرهنگی و مذهبی مردم قشم تاکید داشت و خلوص و دیانت مردم این جزیره را از جاذبه های فرهنگی این خطه از کشور نام برد.

 


کاراندیش در پایان به اهمیت زبان هنر در معرفی فرهنگ هر جامعه به سایر جوامع اشاره کرد و بهره گیری از زبان هنر را بهترین شیوه برای معرفی فرهنگ هر جامعه به سایر جوامع دانست.

 

گفتنی است نمایشگاه آثار هنرمندان برتر کشور شامگاه ٢٧ بهمن ٩٤ در  جزیره قشم افتتاح و تا سی ام بهمن ماه (جمعه) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قشم ادامه دارد./851/202/ب1

ارسال نظرات