۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۱۷۳۹۶
حجت الاسلام مصلحی:

کسی که گرایش به استکبار دارد باید از صحنه انتخابات کنار گذاشته شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق اطلاعات با بیان این که افرادی که معتقدند افکار امام را باید در موزه‌ها دنبال کرد، باید کنار گذاشته شوند، گفت: در انتخابات باید روحیه انقلابی و شعارهای انقلابی حکم فرما باشد.
حجت الاسلام مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، امروز در همایش بزرگ سفیران فرهنگی که در مجتمع آیه ها برگزار شد، با اشاره به شرایط افراد اصلح در انتخابات پیش رو، گفت: کسانی که علاقمند به ارزش‌های انقلاب نیستند و به استکبار گرایش دارند، افراد مناسبی برای تصدی کرسی های مجلس نیستند.

 

وی با بیان این که افرادی که معتقدند افکار امام  را باید در موزه‌ها دنبال کرد، باید کنار گذاشته شوند، اظهار کرد: در انتخابات باید روحیه انقلابی و شعارهای انقلابی حکم فرما باشد.

 

حجت الاسلام مصلحی آمریکا را دشمن اصلی ایران دانست و بیان کرد: وقتی آمریکا میلیاردها دلار در بودجه ملی‌اش را بر علیه ایران در نظر می گیرد این نشان از دشمن علنی آن ها با جمهوری اسلامی ایران است.

 

حوزه باید مسائل فقهی جنگ نرم را تبیین کند

مشاور فرهنگی رییس کمیته امداد با توجه به خواسته های امام برای مقابله با دشمن در جنگ نرم تأکید و خاطرنشان کرد: در جنگ سرد مسائل شرعی مشخص بود اما در جنگ نرم مسائل شرعی مشخص نیست، برای مقابله با دشمن باید خواسته امام خمینی(ره) که همان تشکیل هسته‌های مستضعفین در مباحث فقهی، علمی، پژوهشی ایجاد کرد.

 

وزیر سابق اطلاعات به تقویت بدنه فرهنگی در کمیته امداد تأکید و خاطرنشان کرد: در جهت نهادی حرکت کردن کمیته امداد باید مجموعه‌‌ای فعال شود تا بدنه فرهنگی قوی در کمیته امداد را تقویت کند، مجموعه کمیته امداد در حال حاضر منسجم بوده و می‌تواند در همه حرکت‌های فرهنگی کشور اثرگذار باشد.

 

وی به نقش کمیته امداد در جنگ نرم، گفت: مجموعه کمیته امداد می‌تواند در مباحث فرهنگی و جنگ نرمی که دشمن آن را به وجود آورده اثر داشته باشد همچنین طلبه‌ها باید به عنوان افسران جنگ نرم مسائل فقهی را تبیین کنند.

 

حجت الاسلام مصلحی به ضرورت تبیین مسائل فقهی جنگ نرم اشاره و اظهار داشت: در بحث جنگ سخت، فرد کشته می‌شود و از او به عنوان شهید یاد می‌کنیم ولی در جنگ نرم با وجود آنکه افراد جان‌فشانی می‌کنند باید چه اسمی بر روی رشادت‌های آنان بگذاریم؟ در این باب مباحث فقهی مطرح است که حوزه باید به این سؤالات پاسخ دهد.

 

شیوه های دشمن در جنگ نرم

مشاور فرهنگی رییس کمیته امداد به شیوه های دشمن در جنگ نرم اشاره و بیان کرد: تغییر افکار، رفتار و ساختار نظام از اهدافی است که دشمن در مقوله جنگ نرم دنبال می‌کند، حوزه علمیه باید اقدامات علمی، تبیینی و بصیرتی انجام دهد.

 

وی به نمونه های تاریخی جنگ نرم اشاره و راهکار اهل بیت(ع) برای مقابله با آن ها اشاره و تصریح کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در برابر حکومت امویان با جنگ نرمی مواجه بودنند و ما باید راهکارهای این دو امام در مقابله با جنگ نرم را تشریح و به کار ببندیم.

 

حجت الاسلام مصلحی نفوذ را از جمله نقشه های دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: دشمن در خصوص نفوذ حرکت‌های قابل توجهی داشته است از جمله تلاش دارد از افرادی که سابقه‌ای ندارند برای نفوذ در مجلس استفاده کند.

 

وزیر سابق اطلاعات به هوشیاری در برابر فتنه نفوذ دشمن در انتخابات تأکید و ابراز کرد: در انتخابات نباید فتنه را نادیده گرفت، بحث فتنه 88 براندازی نظام بود و عده‌ای به دنبال از بین بردن نظام بودند.

 

وی با بیان این که دشمن با نفوذ در نامزدهای انتخاباتی سعی در رسیدن به اهداف خود دارد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به برنامه ریزی دشمن برای انتخابات و رسیدن به اهداف خود تأکید دارد و به خصوص در بحث نفوذ دشمن از همه توان خود برای مقابله بهره می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان این که دشمن از طریق نفوذ موردی و جریانی  سعی در براندازی نظام و دست یافتن به اهداف خود را دارد، ابراز کرد: ترور فیزیکی که افرادی به عنوان جاسوس وارد ایران می‌شوند تا افراد شاخص مثل دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کنند، ترور شخصیت‌ها با دادن جایگاه به آن ها از جمله نفوذ موردی دشمن است.

 

مشاور فرهنگی رییس کمیته امداد افزود: هدف دیگر دشمن این است که بر روی شخصیت‌های فکری نفوذ کند تا فکر اسلام نابشان را دچار مشکل کند، آنها بر این هدف همت گمارده‌اند که اسلام نابی را که امام(ره) تربیت کرده بود را از میان بردارند.

 

آمریکا با توجه به آیات قرآن دشمن ما است

وی افزود: امروز عده‌ای در کشور می‌خواهند بگویند آمریکا دیگر دشمن ما نیست ولی رهبری در دیدار اخیر خود فرمودند به بنده ایراد نگیرید که چرا از آمریکا و استکبار می‌گویم زیرا یک سوم از آیات قرآن در مورد دشمنی یهود و نصارا و مقابله با دشمن است.

 

حجت الاسلام مصلحی تخصیص بوجه در آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نمونه ای از دشمنی آمریکا با ما بیان و اظهار کرد: زمانی که آمریکا در بودجه خود 2 و نیم میلیارد و 380 میلیون دلار از بودجه کشورش را تنها برای مقابله علیه ایران تصویب می‌کند، حال ان که برخی آمریکا را دیگر دشمن نمی شناسند.

 

وزیر سابق اطلاعات در واکنش به ورود صد هزار خودروی خارجی به کشور گفت: وزیر صنعت گفت در سال گذشته صد هزار خودروی خارجی به کشور وارد شده است، سؤال من این است؛ وقتی ما تحریم هستیم و نمی‌توانیم پول انتقال دهیم، پس چطور این ماشین‌ها وارد کشور شده است، این پول‌ها فضای اختلاف طبقاتی را در کشور افزایش می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: چرا در مسائل دیگر مثل صنعت و دارو این تحریم‌ها وجود دارد اما در صنعت خودرو یا چیزهای دیگر ما این تحریم‌ها را نمی‌بینیم.

 

مسأله سوریه آرمان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مصلحی مسأله سوریه را آرمان انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: برخی بر این باورند که فقط ایران مهم است و این که چه رخداد‌هایی در سوریه و فلسطین صورت می‌گیرد مهم نیست و  فیلم‌های سوریه در جشنواره فجر اجازه حضور نیافته است.

 

مشاور فرهنگی رییس کمیته امداد با اشاره به تأکید امام به انقلاب بدون مرز ما، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمود ما انقلابمان بیداری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

 

حجت‌الاسلام مصلحی در مورد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید با توجه به فرمایشات رهبری در مورد انتخابات با دید باز و روشنگرانه انتخاب کنیم.

 

مشاور فرهنگی رییس کمیته امداد به شرایط فرد اصلح با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: رهبری در چند روز اخیر فرموده‌اند که بنده به لیستی که مؤمنین و متدینین انقلابی بدهند اعتماد می‌کنم، این گفته به معنای آن است که ما باید در جامعه روحیه و شعار انقلابی داشته باشیم./1310/201/ب3

ارسال نظرات