۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۷۴۶۶
آیت‎الله مظاهری:

احتمال تجسم عمل در آخرت برای تذکر و ترک گناه بس است/ در دهه فاطمیه برای مشکلات مردم بسیار دعا کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‎الله مظاهری با اشاره به بحث تجسم عمل، گفت: در این باره خواب‎ها بسیاری از اهل دل دیده شده است و کتاب‎های بسیاری نوشته شده است، حتی احتمال تجسم عمل برای ما بس است تا تنبه و بیداری پیدا کنیم.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود با ادامه بحث معرفتالنفس گفت: خداوند اگر رحمت بر انسان بفرستد، بزرگ است و اگر نقمت برای انسان بفرستد بزرگ است، از این رو انسان باید مراقب اعمال خود باشد.

وی با اشاره به این که ما هستیم که بهشت و جهنم را میسازیم، افزود: اعمال ما است که خیر دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان میآورد یا بلاهای بزرگ بزرگ در دنیا برایمان میآورد، وقتی بهشتیها به بهشت رفتند خود خداوند به آنان خطاب میکند که بخورید و بیاشامید که اینها را خودتان در دنیا ساختید.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: خداوند به جهنمیها میفرماید اگر اکنون در آتش جهنم هستید این آتش را هیچ کس برای شما نیفروخته است بلکه شما در دنیا کاری کردید که این اعمال در آخرت تبدیل به آتش جهنم شده است، این بلاهای در دنیا را هم خودمان برای خودمان درست میکنیم.

وی ابراز کرد: در سوره مبارکه زلزال که سوره عجیبی است میفرماید اگر انسان به اندازه ذرهای بدی کرده باشد، در روز قیامت حاضر است و اگر ذرهای خوبی کند در روز قیامت عمل او حاضر است، نامه عمل از اعمال ما تشکیل میشود و اگر خوب است شاد هستیم و اگر بد است ناراحتکننده است و اگر بهشت یا جهنم است جزو اعمال ما است.

حضرت آیتالله مظاهری با بیان این که بحث تجسم عمل پیش اهل معرفت بسیار سخنها دارد، ادامه داد: در این باره خوابها بسیاری از اهل دل دیده شده است و کتابهای بسیاری نوشته شده است، حتی احتمال تجسم عمل برای ما بس است تا تنبه و بیداری پیدا کنیم.

وی گفت: باید این احتمال کم که حتی اگر یک احتمال در میان صد احتمال باشد، ما را بهشتی کند تا جهنم نرویم و من از همه مخصوصا جوانها تقاضا دارم در شبانهروز یک مرتبه یا دو مرتبه به فکر معاد باشید، قرآن هزار و چهارصد آیه درباره معاد دارد، هیچ چیزی در قرآن به اندازه تذکر درباره معاد نداریم و این شش هفت هزار آیه در قرآن هزار و چهارصد آیه درباره معاد است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که خداوند در قرآن کریم بهشت و جهنم را در کنار هم ذکر میکند، اظهار کرد: این به ما میفهماند که اگر بهشت یا جهنم میخواهیم باید خودمان کاری انجام دهیم و اگر جهنم میخواهیم کار خود ما است، خداوند هم در قرآن بر توبه تأکید کرده است، تأکیدی که بر توبه داریم بر هیچ چیز دیگری نداریم.

وی با تأکید بر گرامیداشت دهه فاطمیه و شرکت در مجالس روضه خاطرنشان کرد: از فردا شب دهه فاطمیه شروع میشود، در این دهه با شرکت در روضهها و مجالس به فکر مردم باشیم، اگر نمیتوانیم به آنان کمک کنیم برایشان دعا کنیم، مشکلات بسیار شده و سختیها فراوان است./914/پ202/ج

ارسال نظرات