۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۷۴۸۹
به دستور مقتدا صدر؛

فعالیت‎ نظامی جریان صدر تعلیق شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر دستور نظامی را خطاب به اعضای گروهان‌های صلح و تیپ الیوم الموعود و جیش المهدی مبنی بر توقف فعالیت نظامی صادر کرد.
مقتدا صدر رهبر جريان صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: برادران در رده نظامی، امنیتی و اطلاعاتی وابسته به این جریان در گروهان های صلح و تیپ الیوم الموعود و حتی ارتش امام مهدی (عج) که به فعالیت آن به حالت تعلیق درآمده است، باید به دستورات نظامی زیر پایبند باشند و با هرکسی که این دستورات را نقض کند، از طریق کمیته ای علنی و کمیته ای محرمانه - به دستور مستقیم برادر العیساوی- برخورد شده و شخص خاطی مجازات خواهد شد.

 

در این بیانیه آمده است: دستورات شامل ممنوعیت (حمل) سلاح و مهمات - به هراندازه- خارج از میادین جهاد و صحنه نبرد است؛ مگر اینکه با اجازه نهاد مسؤول و دست اندرکار سلاح و مهمات باشد.

 

این بیانیه افزود: دستورات همچنین شامل ممنوعیت برتن داشتن هرگونه یونیفرم نظامی است و هیچ کسی از این قاعده مستثنی نیست؛ مگر کسانی که داخل پادگانهای مرکزی آموزشی و پشتیبانی باشند.

 

مقتدی صدر همچنین دستور داد که گرفتن پول و کمک های نقدی و غیرنقدی و سلاح کاملا ممنوع است؛ مگر اینکه اینکار از طریق مراکز تعیین شده از سوی فرماندهی کل باشد.

 

وی تاکید کرد: هرگونه ارعاب کردن یا استفاده از قدرت نظامی یا امنیتی یا هرگونه رفتار غیراخلاقی با غیرنظامیان در میدان نبرد یا خارج از آن ممنوع است؛ بویژه در مراکز ایست و بازرسی و نظایر آن./994/ب102/د

ارسال نظرات