۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۵۱۷

فضل الله تجزیه سوریه را زمینه نفوذ دشمن در منطقه دانست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان نسبت به تحقق طرح تجزیه سوریه هشدار داد و آن را زمینه نفوذ دشمن در منطقه توصیف کرد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین (ع) حاره حریک برگزار شد، به بیان بخشی از سیره زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ایشان همواره ابتدا برای همسایگان دعا می کرد و سپس برای اهل خانه، ما مسلمانان باید از این سیره نورانی درس بگیریم که خودخواهی را از خود دور کرده و فرهنگ ایثار را در روابط خود حاکم کنیم.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: مطالعه سیره اهل بیت(ع) نشان می دهد که ایشان بدون چشم داشت به فقیر و یتیم و اسیر انفاق می کردند و این ارزش والای انسانی باید در حیات بشری ما احیا شود. انسان با توجه به فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی می تواند به دیگران کمک و حتی جان خود را در راه دفاع از دیگران اهدا کند. امت اسلامی با باز پروری این ارزش ها می تواند با مشکلات و چالش های به وجود آمده مقابله کند.


 

وی در ادامه به اوضاع سیاسی این کشور پرداخت و گفت: تمام دستگاه های سیاسی باید برای برون رفت از بحران خلا ریاست جمهوری در کشور همکاری کنند. اشکال اساسی سیاستمداران لبنانی این است که مسایل طایفه ای و مذهبی را در اولویت اول قرار داده اند و در این راستا بدون توجه به مشکلات و مصالح مردم، در پی انتقام گیری از یکدیگر برمی آیند.

 

این روحانی لبنانی با ابراز تاسف از افزایش آمار جرایم در مناطق مختلف لبنان تاکید کرد: افزایش این آمار نشانگر عمق بحران اقتصادی و معیشتی مردم است و مسؤولان باید ضمن برخورد جدی با مجرمان یک راه حل اساسی برای برون رفت از این وضعیت ارائع کنند.

 

امام جمعه بیروت در ادامه به مساله سوریه پرداخت  و اظهار داشت: دشمنان سوریه تلاش دارند که با استفاده از تقسیم این کشور، پروژه نفوذ را در آن اجرایی کنند که دولت و مردم سوریه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.


سید علی فضل الله تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی سوریه بیش از دیگر دشمنان تلاش کرده و در مسیر گفت و گوها برای حل بحران این کشور سنگ اندازی می کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات