۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۷۵۲۷
امام جمعه پردیسان قم:

انتخابات پرشور بیش از هزار عملیات بر دشمن تأثیر دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در صدر اسلام مردم مدینه برای تعیین رهبر خبرگان خود را به مکه فرستادند، گفت: بر اساس قرآن خبرگان باید شرایطی داشته باشند که از جمله آن شرایط پیمان حمایت از رهبر است.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان با اشاره به آیه 12 سوره مائده خاطر نشان کرد: نقیب در این آیه به معنی نماینده و وزیر است و کسی که بر اسرار مردم آگاه می‌شود باید نخبه و برگزیده باشد که در این آیه شرایط آن را نماز و زکات و حمایت از رهبری عنوان کرده است و از این برداشت می‌شود که هر کسی نمی‌تواند نقیب باشد  مشروعیت پیدا کند بلکه باید لوازم آن را ملتزم شود.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) دو جا به این آیه استشهاد کرده است، خاطرنشان کرد: اولین جا زمانی بود که از پیامبر پرسیدند بعد از شما چه کسانی خلیفه هستند که فرمودند به عدد نقبای بنی اسرائیل که در این آیه ذکر شده است و جای دیگر زمانی بود که مردم مدینه خبرگان خود را انتخاب کردند و 73 نفر که دو نفر هم زن بودند برای انتخاب رهبر آمدند که بعد از پیمان حمایت از پیامبر(ص)، پیامبر(ص) به آنها فرمودند 12 نفر به عدد نقبای بنی اسرائیل انتخاب کنید و اسعد بن زراره را به عنوان نماینده نقبا انتخاب کردند.

 

 انتخاب رهبر به وسیله خبرگان ریشه در صدر اسلام دارد
حجت الاسلام والمسلمین قوامی اساس حکومت اسلامی را با حضور مردم ممکن دانست و یادآور شد: پیامبر(ص) در مکه بودند و مردم نبودند حکومت تشکیل نشد و در مدینه مردم بودند و رهبر نبود حکومت تشکیل نشد ولی وقتی مردم مدینه به وسیله خبرگان رهبر خود را اتنخاب کردند حکومت تشکیل شد و این جریان نشان می‌دهد انتخاب رهبر به وسیله خبرگان ریشه در اسلام ناب در صدر اسلام دارد.

 

ویژگی اصلی خبرگان حمایت از رهبر و برائت از دشمنان است
وی با بیان این که اگر مردم با امام خمینی نبودند ایشان در نجف می‌ماند و انقلابی شکل نمی‌گرفت، اظهار داشت: مردم را باید با صداقت و وعده‌های درست در صحنه نگه داشت زیرا اگر مردم نباشند حکومتی هم نخواهد بود؛ گام بعدی بعد از تشکیل حکومت انتخاب خبرگان ملت است که باید شرایطی داشته باشند که از جمله آن شرایط حمایت از رهبری و برائت از دشمنان و مستکبرین است و کسی که ذره‌ای هم به آمریکا تمایل داشته باشد شایسته نقیب شدن نیست.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به این که شورای نگهبان یک فیلتر در برابر نفوذ است، افزود: مقام معظم رهبری در جاهای مختلف فرمودند که شورای نگهبان یک نهاد کاملا قانونی است و اگر شورای نگهبان تخریب شود فعالیت چهارساله همه نمایندگان هم غیر قانونی خواهد بود و به طور کلی نظام زیر سؤال می رود.

 

وی به لیست‌های متفاوتی که از نهادهای مختلف ارائه شده است اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه امام جمعه این است که از انتخابات و انقلاب و ولایت فقیه دفاع کند و مردم خود باید هشیار باشند و با مراعات اخلاق انتخاباتی و توجه به همین شرایط که در آیه 12 سوره مائده آمده است اصلح را انتخاب کنند و توجه داشته باشند که چه کسانی با دشمنان هم سخن هستند و چه کسانی شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند و چه کسانی با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی حضور مردم در این انتخابات را ضروری دانست و گفت: به فضل خدا هفته آینده «الیوم یئس»  دیگری به نمایش در خواهد آمد تا دشمنان مأیوس شوند و همانطور که شورای نگهبان جلو نفوذ را تا حدودی گرفت مردم هم این عمل شورای نگهبان را تکمیل کنند.

 

 یک انتخابات پرشور بیشتر از هزار عملیات بر دشمنان تأثیر دارد
وی به جنایات دشمنان در سراسر خاور میانه اشاره و اظهار داشت: یک انتخابات با شور و با حضور مردم از هزار عملیات نظامی تأثیر بیشتری خواهد داشت و دشمنان را نا امید خواهد کرد.

 


امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشاره به آیه 8 سوره مزمل گفت: تبتیل به معنی جدایی است که در این آیه به معنی جدایی پیامبر(ص) از غیر خدا است و در این آیه خداوند به ویژگی‌های انتخاب پیامبر(ص) به عنوان رهبر اشاره می‌کند.


وی در بیان معنی واژه تبتیل به کلمه بتول اشاره کرد و گفت: یکی از صفات حضرت مریم(س) بتول است که در رابطه با حضرت مریم به معنی جدایی ایشان از ازدواج است ولی صفت بتول در رابطه با حضرت زهرا(س) به معنی دل کندن و جدایی از غیر خدا است که با رفتار و حسب و نسب خود از تمام زنان عالم فاصله دارد و هیچ کس نمی تواند به این درجه برسد و بی نظیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در نام گذاری های سال 93 نام بتول در میان نام‌های فراوان نیست، افزود: ازپیامبر(ص) پرسیدند بتول به چه معنی است و ایشان فرمودند به معنی پاکی و دوری از رجس و نا پاکی است و ما می توانیم یک سبک فاطمی را با توجه به این نام رایج کنیم و ازدواج آسان رایج شود و به ویژه فرزند آوری و در صدر اسلام این گونه نبوده است که بعد از فوت و یا جدا شدن از همسر دیگر ازدواج نکنند.

 

بیشتر طلاق ها ناشی از اختلاط زنان و مردان است
وی با اشاره به این که بیشتر طلاق‌ها ناشی از اختلاط میان زن ومرد است، اظهار داشت: بتول به ما یاد می دهد که از نامحرمان جدایی داشته باشیم و تا جایی که ممکن است با نا محرم ارتباط نداشته باشیم و لی متأسفانه امروز در این نمایشگاه‌ها می بینیم که همه چیز بزک شده است و خانم های آرایش کرده حضور دارند که یکی از عوامل طلاق است./843/پ201/ج1

ارسال نظرات