۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۵۴۳
یکی از علمای بحرین:

کشور با دو رکن عدالت و انصاف از آفت‌های سیاسی در امان می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق (ع) بحرین تاکید کرد که عدالت و انصاف دو رکن اساسی در مدیریت کشور است که منجر به حفظ جامعه از آفت‌های سیاسی می‌شود.
شيخ محمد صنقور امام جمعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین با اشاره به اهمیت عدالت و انصاف در مدیریت کشور تاکید کرد که این دو رکن اساسی، کشور را از آفت‌ها در امان نگه می‌دارد همانگونه که امنیت و ثبات کشور در صورت فقدان این دو رکن دستخوش تهدید جدی خواهد شد.


وی با تبیین شاخصه‌های عدل و اجرای آن افزود: مفهوم عدل به معنای همسانی فرصت‌ها و بهره‌وری از آن در تمامی حقوق و وظایف اداری، سیاسی و ... است. عدالت هیچگاه دربند حقوق و خواسته‌های شخصی افراد قرار ندارد بلکه خود به عنوان یک منبع اصلی حمایت حقوق انسانی به شمار می‌آید.


شیخ صنقور خاطر نشان کرد: عدل همواره در گرو نفی تبعیض‌هایی است که انسان یا گروهی را بر مبنای مسائل قومیتی، طایفه‌ای و منطقه‌ای به حاشیه می‌راند.


امام جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه قفول تصریح کرد: توزیع برابر و منصفانه ثروت، تاسیس سازمان‌ها و تصویف قوانین در راستای حمایت از حقوق افراد جامعه و لغو هرگونه ترجیح گروه‌های سیاسی و حقوقی بر سایرین تنها زمانی به ایجاد مساوات و برابری میان گروه‌های جامعه منجر خواهد شد که ضوابط، معیارها و راهکارهایی  ارائه شود که نشان از جدی بودن اراده سیاسی و مدیرتی مسؤولان داشته باشد.


این روحانی بحرینی در پایان اظهار داشت که اجرای چنین عدالتی به ایمان صادق به ضرورت عملی ساختن عدالت و اراده جدی در جهت گام برداشتن در این مسیر نیازمند خواهد بود./981/ب902/د

ارسال نظرات