۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۵۶۹
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

لیست انتخاباتی جامعه مدرسین برای خبرگان اطمینان آور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که جامعه مدرسین به دلیل سوابق طولانی مدت و بزرگانی که در گذشته و امروز عضو این نهاد بوده اند به دور از کارکردهای جناحی بلکه بر اساس وظیفه و تکلیف دینی لیست می دهند، گفت: جامعه مدرسین جایگاه قابل قبول برای علاقه مندان به انقلاب و نظام است.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور آيت الله حسيني بوشهري

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه جامعه مدرسین در نظام پرداخت و گفت: جامعه مدرسین یکی از نهادهای دیرپای روحانیت و حوزه های علمیه است.


وی افزود: جامعه مدرسین به دلیل جایگاه مرجعیتی که دارد مورد اقبال و اعتماد مردم بوده و جایگاه قابل قبول در بین مردم دارند، حتی در زمان حضرت امام(ره) جامعه مدرسین برای سراسر کشور در رابطه با خبرگان کاندیدا معرفی می کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارائه لیست خبرگان پنجم از سوی این نهاد و بیان این که معرفی کاندیدا از سوی جامعه مدرسین به دلیل انتظار جامعه دینی و مردم متدین است، اظهار داشت: مردم احساس می کنند معرفی از سوی جامعه مدرسین اطمینان آور بوده و به همین جهت مردم به این جایگاه اعتماد کرده و به کاندیداهای جامعه مدرسین رأی می دهند.


وی ادامه داد: هرکسی خودش می تواند افراد را بررسی و انتخاب کند اما یکی از جاهایی که برای مردم اطمینان ایجاد می کند لیستی است که جامعه مدرسین در همه ادوار در اختیار مردم قرار داده و افرادی را که از جهات علمی، تدین و جهاتی که لازمه یک فرد برای خبرگان است بررسی کرده و به مردم معرفی می کند.


امام جمعه قم با بیان این که جامعه مدرسین به دلیل سوابق طولانی مدت و بزرگانی که در گذشته و امروز عضو این نهاد بوده اند به دور از کارکردهای جناحی بلکه بر اساس وظیفه و تکلیف دینی لیست می دهند، ابراز داشت: کسانی که شناختی از جامعه داشته و حضور جامعه در انقلاب از قبل و بعد از پیروزی انقلاب قبول دارند می دانند که مجموعه این فاکتورها نشان می دهد که حضرت امام به جامعه مدرسین داشتند و همچنین رهبر معظم انقلاب امروز با تعبیرات گوناگون از جامعه مدرسین یاد می کنند.

 

وی عنوان کرد: مردم باید لیست را بررسی کرده و جایگاه این نهاد را در حوزه و سوابق قبل و از بعد انقلاب مورد بررسی قرار دهند و هرچه بهتر بررسی کنند به این نتیجه می رسند که جامعه مدرسین جایگاه قابل قبول برای علاقه مندان به انقلاب و نظام است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات