۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۵۷۰
آیت‌الله قافی:

شرکت در انتخابات به ‌خاطر حفظ اسلام واجب و عدم شرکت، تقویت ظلم و حرام است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که شرکت در انتخابات یک حکم است، نه یک حق تنها که بتوانیم از آن بگذریم، گفت: رأی‌دادن مقدمه حفظ اسلام است و از باب مقدمه‌ی واجب، واجب است؛ همچنین رأی ندادن، عامل تقویت ظلم و حرام است.
آيت الله قافي آيت الله قافي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدحسن قافی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم در مراسم هفتگی مجمع طلاب و فضلای استان یزد که این هفته به یادبود مرحوم سازی، یکی از پیرغلامان اردکانی برگزار شد، درباره انتخابات گفت: برخی تصور می‌کنند انتخاب‌کردن صرفا حق آن‌هاست، در حالی که بالاتر از حق، یعنی حکم است. 
 
 وی با تأکید بر این‌که شرکت در انتخابات حکم است نه حق تنها ضمن انتقاد از رسانه‌ها و افرادی که مدام می‌گویند: «انتخابات حق ما است»، اظهار داشت: انسان می‌تواند از «حق» خود بگذرد و بگوید آن را نمی‌خواهم، اما «حکم» مال نیست که حق داشته باشیم از آن بگذریم؛ بلکه دستور و وظیفه است و چاره‌ای نداریم که انجام بدهیم.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با رأی‌ندادن، آمریکا جرأت پیدا می‌کند که حمله کند یا فتنه دیگری به راه بیندازد؛ بنابراین کسی که رأی ندهد، عامل تقویت ظلم است.
 
وی افزود: همان‌طور که مانع ایجاد کردن در مقابل ظلم یکی از راه‌های نهی از منکر است، از بین بردنِ موانعِ راه ظلم نیز یکی از راه‌های تقویت ظلم است و با رأی ندادن، موانع راه ظلم را برمی‌داریم.
 
آیت‌الله قافی با تأکید بر این‌که «حفظ اسلام واجب است»، ابراز داشت: «رأی‌دادن مقدمه حفظ اسلام است، بنابراین شرکت در انتخابات از باب مقدمه واجب، واجب است».
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: ممکن است یک نفر به‌خاطر بیماری و بستری‌بودن یا هر عذر موجهی‌ در تظاهرات شرکت نکند، اما هیچ عذری برای شرکت نکردن در انتخابات وجود ندارد و باید به وظیفه اجتماعی خود عمل کند؛ فرد حتی اگر در بستر بیماری هم باشد، صندوق رأی را برایش می‌آورند و رأی خود را در صندوق رأی می‌اندازد./845/پ202/ج
ارسال نظرات