۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۷۵۷۷
امام جمعه هرمز:

نماینده‌ای که ولایتمدار نباشد در مجلس جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هرمز با اشاره به اهمیت نقش ولایت فقیه در تداوم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: نماینده ای که ولایتمدار نباشد نمی‌تواند مجلس را بسازد و جایگاهی در خانه ملت ندارد.
حجت الاسلام مناقبيان امام جمعه هرمز

حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقبیان امام جمعه هرمز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس خانه ملت است نه خانه احزاب و نقش مجلس در بیانات مقام معظم رهبری روشن است.

 

وی مجلس را تأمین‌کننده منافع عمومی و حافظ امنیت ملی و سدی محکم در برابر تعرض دشمنان دانست و افزود: مسؤولان با قوانین مجلس می‌توانند حرکت کنند.

 

امام جمعه جزیره هرمز تاکید‌ کرد: مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که برای حفظ منافع ملی از هیچ چیز کوتاه نیایند.

 

حجت الاسلام مناقبیان، ولایتمداری، تدین، وابستگی به معارف اهل بیت(ع) و فقاهت را از جمله ویژگی‌های نمایندگان مجلس عنوان‌کرد.

 

وی تاکید ‌کرد: نماینده ای که ولایتمدار نباشد نمی‌تواند مجلس را بسازد و جایگاهی در خانه ملت ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمز، استکبارستیزی را اصل مهم و اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: استکبارستیزی فقط یک شعار نیست بلکه یک اخلاق و رفتار است.

 

حجت الاسلام مناقبیان به اهمیت انتخابات پیش رو، اشاره ‌داشت و گفت: اهمیت و جایگاه انتخابات در کشور ایران به میزان نقشی است که در تحقق اهداف کشور دارد.

 

وی ادامه داد: بر اساس همین امر، رهبری و امامت نظام، برترین نقش را در اختیار دارد، زیرا اسلامیت نظام را حفظ کرده و تصمیمات اصولی و اساسی را اتخاذ می‌کند.

 

امام جمعه هرمز تاکید کرد: مجلسی که با رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شود اهمیتی بنیانی دارد.

 

حجت الاسلام مناقبیان تصریح کرد: خبرگان نه تنها مسأله فقه و فقاهت را بررسی می کند بلکه بینش اجتماعی و سیاسی را مورد توجه قرار می دهد.


 
امام جمعه هرمز با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان در نظام مقدس، آن را یک نهاد مستقل دانست و بیان کرد: ساسیت مسؤولیت مجلس خبرگان و تاثیر عمیق و گسترده آن در سرنوشت نظام اسلامی و آینده آن، به حدی است که امام خمینی‏(ره) این مسؤولیت را در رأس همه مسؤولیت‏ ها قلمداد کرد.

 

وی ادامه داد: جایگاه خبرگان با توجه به نقش حیاتی و اثرگذاری که در ساختار نظام دارد، روشن است.

 

حجت الاسلام مناقبیان با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری تصمیم گیری درباره بالاترین مقام کشور را به عهده دارد، بیان کرد: این مجلس بر پایه قوانین کشور باید در لحظات حساس فقدان رهبری که حساس ترین موقعیت نظام است، ایفای نقش کند./851/302/ب1

ارسال نظرات