۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۱۷۶۹۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند حرکت علمی پیوسته است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شکوفایی استعدادهای علمی و هنری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در این میان تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند حرکت علمی و رشد پیوسته است.
حجت الاسلام يعقوبي - نمايشگاه دستاوردهاي هسته اي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در سی و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور که در دانشگاه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب و نظام اسلامی شکوفایی استعدادهای فرزندان این سرزمین در بخش‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق شکوفایی استعدادهای خوب کشور، پیشرفت در زمینه انرژی هسته‌ای است، افزود: در بخش انرژی هسته‌ای استعدادهای جوانی شکوفا و سبب شدند تا امروز ابرقدرت‌های جهان عاجزانه به توان هسته‌ای ما اقرار کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اینکه سران قدرت‌های جهانی اقرار می‌کنند اگر می‌توانستیم پیچ و مهره تأسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم و آن‌ها را برمی‌چیدیم، نشان‌دهنده رشد و قدرت ایران اسلامی در بخش هسته‌ای است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در طول حدود چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی دشمنان همواره تلاش کرده‌اند تا در برابر روند پیشرفت علمی و توسعه کشور سرعت‌گیر ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: با وجود این اقدامات مذبوحانه، به فضل الهی دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند در برابر پیشرفت ملت و کشور ایران مانع‌تراشی کنند و از این پس نیز نخواهند توانست.

 

وی تصریح کرد: اکنون کشورهای عضو گروه 1+5 به نمایندگی از سایر کشورهای قدرتمند جهان ما را به عنوان کشوری دارای انرژی هسته‌ای پذیرفته‌اند اما در این بین برجام را هم به عنوان سرعت‌گیر در نظر گرفته‌اند درحالی‌که این خیال هم خام و باطل است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: به‌طورکلی اکنون روند توسعه و پیشرفت علمی کشور رو به رشد بوده و باید شاکر باشیم اما این موضوع به معنای اتمام کار نیست زیرا در دین اسلام قناعت همیشه پسندیده و مقبول نیست.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: قناعت در مصرف درست و پسندیده است اما در تولید و کسب علم و دانش قناعت معنا ندارد چراکه حضرت محمد (ص) نیز فرموده‌اند قیمت ملتی که درزمینهٔ علمی گام‌های بیشتری بردارد بالاتر است.

 

وی بابیان اینکه علم هیچ‌گاه وقف ملت خاصی نبوده و نباید در کسب و افزایش آن قناعت داشت، اضافه کرد: باب علم‌آموزی هیچ‌گاه بسته نبوده و موانع و کاستی‌ها نمی‌تواند در برابر رشد و ارتقای علم بهانه خوبی باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های علمی به منظور افزایش همت و توان دانشجویان، اساتید و اندیشمندان ضروری است تا زمینه تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت برتر علمی در دنیا فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه امروز تمدن‌سازی نوین اسلامی شعار نظام ما است، تصریح کرد: در حال حاضر در میانه راه قرار داریم و برای رسیدن به قله تمدن اسلامی می‌بایست بر اساس دین، دانش و بینش حرکت علمی و رشد پیوسته داشته باشیم.

 

گفتنی است، سی و چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور امروز، اول اسفند، با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه بجنورد برپا شد و به مدت پنج روز دایر خواهد بود./9314/202/ب1

ارسال نظرات