۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۷۷۰۸
معاون فرهنگی اوقاف تأکید کرد؛

ضرورت اجرای امینانه نیت واقفان/ خروج وقف از غربت نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه مازندران یک‌هزار و 222 بقعه متبرکه و امام‌زاده دارد که امکان دسترسی به همه آنها آسان نیست، گفت: مازندران زیرساخت مناسبی در حوزه موقوفات دارد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در جلسه آغاز بازرسی از عملکرد یک‌ساله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: شیوه بازرسی سازمان اوقاف برای سال جاری تغییر کرده و بیشتر به کیفیت توجه می‌شود.


 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که بازرسی‌ها بر اساس سنجش و کیفیت عملکرد کارکنان است، ادامه داد: در بازرسی‌ها با نگاه انتقال تجربیات و ابتکارات اقدام می‌کنیم.

 

این مسؤول با تاکید بر این که در مازندران باید وضعیت و ساختار جغرافیایی را در نظر گرفت، افزود: بسیاری از امام‌زادگان مازندران در وسط جنگل قرار گرفته‌اند و دسترسی مردم به آنها بسیار دشوار است.

 

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بعضی از بقاع متبرکه مازندران به‌خاطر در حاشیه قرار گرفتن و وجود آنها در وسط جنگل موجب شد تا از توسعه‌یافتگی بسیار پایینی برخوردار باشند.

 

وی با بیان این که در بعضی از استان‌ها 400 بقعه متبرکه وجود دارد که بیشتر آنها توسعه یافته هستند، افزود: مازندران یک‌هزار و 222 بقعه متبرکه و امام‌زاده دارد که امکان دسترسی به همه آنها آسان نیست.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این که استان مازندران زیرساخت مناسبی در حوزه موقوفات دارد اما تنوع نیت آنها زیاد نیست، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه بازرسی‌ها کیفیت اجرای برنامه‌ها است.

 

این مسؤول با بیان این که در بازرسی‌ها به‌دنبال این هستیم تا خسارات به سازمان ایجاد نشود و شاهد پیشرفت در همه امور و برنامه‌ها باشیم، گفت: مردم دیار علویان شهدای زیادی به انقلاب اسلامی تقدیم کردند و مردم این دیار از نیروهای ارزشی انقلاب هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اجرای امینانه نیت واقف از سوی متولیان تأکید کرد و گفت: سازمان اوقاف نیز وظیفه دارد بر اجرای نیت واقف نظارت جدی داشته باشد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور از وقف به عنوان یکی از مهم ترین احکام الهی یاد کرد و گفت: متأسفانه این سنت ارزشمند الهی همچنان غریب مانده است و باید تلاش شود از غربت خارج شود.

 

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران نیز در این جلسه با بیان این که 14 مرکز مشاوره وقف جدید در مازندران راه‌اندازی شد، اظهار کرد: 50 خیمه معرفت در ایام مختلف سال در بقاع متبرکه مازندران برپا شد.

 

وی با بیان این که 230 مرکز فرهنگی قرآنی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: طرح پیوند آسمانی با کمک به 80 زوج جوان  طرح مهر تحصیلی به مبلغ 200 میلیون ریال در قالب سبد تحصیلی به دانش آموزان نیازمند از محل عواید موقوفات در استان اجرا شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دو هزار و 500  خادم افتخاری در بقاع متبرکه مازندران فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از 100 روحانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اوقاف مازندران به بقاع متبرکه استان اعزام شدند./950/202/ب1

ارسال نظرات