۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۷۷۳۳
امام جمعه شبستر:

توجه به مستضعفان جامعه و وضعیت اقتصادی از نشانه‌های تقوا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدازده گفت: افراد متقی و صالح در فکر مستضعفین جامعه هستند و برای مسائل اقتصادی جامعه طرح و برنامه دارند.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام علی محمدزاده امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آیات و روایات در خصوص ویژگی انسان های متقی گفت: افراد متقی  و صالح در فکر مستضعفین جامعه می باشند و برای مسائل اقتصادی جامعه طرح و برنامه دارند.


وی با بیان این‌که انسان های متقی علاوه بر تشخیص مسائل اقتصادی به آنها عمل می کنند، ادامه داد: افرادی که بین گفته، اعتقاد و عمل شان تناقض وجود دارد نمی توانند در ردیف انسان های متقی و صالح قرار گیرند، چنین اشخاصی را نمی توان متقی دانست.


امام جمعه شبستر صیانت از ارزش ها انسانی و الهی را از تقوی دانست و ابراز داشت: همه موظف هستیم برای دفاع از ارزش ها، حق و حقوق مستضعفین و حقوق ملی جامعه با استقامت و مقاومت کامل در مقابل دشمنان اسلام و نظام بایستیم.


وی با اشاره به انتخابات 7 اسفند ماه مجلس خبرگان رهبری  وشورای اسلامی، تصریح کرد: در ایام انتخابات باید مواظب باشیم که نفس بر عقل و تقوای انسان حاکم نشود، باید توجه داشت که همه کاندیداها قابل احترام هستند و باید در اظهار نظرهایمان دقت بیشتری داشته باشیم.


عضو شورای استانی حوزه علمیه ادامه داد: ملت با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی دادند، در بحث انتخابات نیز دنیا مترصد است و انتظار می کشد تا ببینید که چند درصد ملت پای صندوق های رأی حضور می یابند.


وی تصریح کرد: ملاحظات غیر واقعی و غیر دینی سبب می شود انسان برخی زنده باد ها را مطرح و برخی کاندیداها را تخریب کند ولی باید توجه داشت که تخریب مؤمن حرام است و شرعا کسی حق ندارد آبروی مومنان را ببرد.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: در انتخابات باید دید دشمنان را در نظر بگیریم و با حضور در انتخابات کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم و توجه کنیم بر اساس استفتائی که از مقام معظم رهبری شده رأی سفید چون به نفع نظام نیست حرام می باشد.


وی اضافه کرد: در مهلت قانونی کاندیداها می توانند خودشان را معرفی کنند و مردم باید دقت کرده و با تحقیق های خود فردی را که تکلیف شرعی، سیاسی و الهی بر روی آن هست را انتخاب کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات