۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۸۲۰

انتقاد سازمان اسلامی آمریکا از اظهارات ضداسلامی «ترامپ»

خبرگزاری رسا ـ شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، یک گروه اثرگذار در حمایت از حقوق مسلمانان آمریکا، دانلد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به خاطر «تحریک خشونت» علیه مسلمانان محکوم کرد.
ترامپ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانلد ترامپ کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تازگی در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت کارولینای جنوبی با تکرار افسانه کشتار مسلمانان به دست یک ژنرال آمریکایی، کار او را مورد تمجید قرار داد.

 

ترامپ عنوان کرد که به دستور ژنرال جان پرشینگ، در اوایل دهه 1900، مسلمانانی که در برابر اشغال فیلیپین مقاومت می‌کردند، تیرباران شده و در خون خوک خوابانده شدند.

 

او عنوان کرد: پرشینگ 50 نفر از آنان را به خط کرد و به نیروهایش دستور داد که همه را بکشند به جز یک نفر و به آن یک نفر گفت که برگرد و برای مردم ماجرا را تعریف کن. و برای 25 سال مشکلات برطرف شد.

 

ترامپ در ادامه می‌گوید: ما نیز باید شروع کنیم. باید شروع به استفاده از فکرمان کنیم در غیر این صورت کشورمان را از دست خواهیم داد.

 

بنابر سایت‌های حقیقت‌یاب، داستان ترامپ یک افسانه است هر چند که از زمان حادثه یازدهم سپتامبر به مدل‌های مختلف در اینترنت منتشر می‌شود.

 

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اظهارات، اعلام کرد: لفاظی‌های التهاب‌آور ترامپ از مرز گذشته و از ترویج نفرت به تحریک خشونت علیه مسلمانان رسیده است.

 

وی افزود: ترامپ به‌صورت مستقیم عنوان کرد که تنها راه توقف تروریسم کشتار مسلمانان است و جان میلیون‌ها انسان بی‌گناه و شهروندان مسلمان تابع قانون آمریکا را در معرض خطر اوباش قرار داد.

 

ترامپ پیش‌تر هم در مورد منع ورود مسلمانان به آمریکا برای مقابله با تروریسم و نیز سرکوب کامل مسلمانان سخن گفته که اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات