۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۱۷۸۲۲
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

لبنان دریافت سلاح در قبال مصالح سیاسی برخی کشورها را نمی‎پذیرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان تاکید کرد که ارتش با وعده‏های حمایتی کشورهای دیگرتقویت نشده و تنها با پشتیبانی مردمی به قدرت رسیده است.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت در پیامی بر روابط هر چه بیشتر و بهتر کشورهای عربی تاکید کرد و گفت: اصل اول سعی بر حفظ روابط و جلوگیری از تیره شدن آن است اما در این میان صداقت در روابط از اولویت بالاتری برخوردار است.

 

وی افزود: مسلح شدن ارتش لبنان در قبال موضع گیری سیاسی خاصی از سوی لبنان نخواهد بود و رویکرد ما نسبت به فتنه گرانی که در عراق و سوریه فتنه افروزی می کنند، عوض نخواهد شد.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: جهانیان باید بدانند که لبنان با قطعنامه های شورای امنیت و اتحادیه کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی را از کشور ما بیرون نراند بلکه با تلاش مقاومت و ارتش و حمایت مردم بود که این مهم تحقق پیدا کرد. ارتشی که از هیچ کشوری بسته حمایتی دریافت نکرده و زیر بار منت کسی نبود.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت تصریح کرد: امروز لبنان قدرتمند و دیگر خطر فروپاشی از آن دور شده و تنها خطری که کشور ما را تهدید می کند، سرسپردگی مسؤولان به کشورهای بیگانه است. لبنان کشوری عربی است اما روزی که مورد تعرض اشغالگران قرار گرفت بیشتر کشورهای عربی آن را تنها گذاشتند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه در منطقه شاهد آن هستیم به ضرر جهان عرب و به سود رژیم صهیونیستی است، اما متاسفانه جهان عرب و شورای همکاری خلیج فارس قادر نیست با حمایت از لبنان از این وضعیت جلوگیری کند./1321/ب903/د

ارسال نظرات