۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۷۸۲۶
داور دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان:

تغییرپذیری رمز ماندگاری جشنواره جوان سوره است

خبرگزاری رسا ـ داور دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره یکی از دلایل ماندگاری این جشنواره را به‌روز شدن و هماهنگی با تغییرات صورت گرفته در جامعه و دنیای ادبیات دانست.
علي محمد مؤدب

به گزارش خبرگزاری رسا، علی محمد مؤدب، داور دوره های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، وجود این گونه جشنواره ها را برای شاعرانی که در ابتدای کار هنری خود هستند ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: برای شاعران جوانی که تازه به عرصه شعر وارد شده اند و جز در چند محفل ادبی، مکانی را برای عرضه شعر خود به مخاطبان انبوه ندارند، این جشنواره می تواند روزنه ای از امید را در دل آن ها روشن نگه دارد.

  

وی ادامه داد: جشنواره شعر و داستان جوان سوره یکی از جشنواره های موفق در حوزه ادبیات است که توانسته در طول سال های فعالیت خود چهره های زیادی را به جامعه ادبی کشور معرفی کند.

  

وی تشکیل اتاق فکری با حضور بزرگان عرصه ادبیات را به مسئولان این جشنواره پیشنهاد داد و اظهار داشـت: باید این اتاق فکر که در طول سال فعالیت دارد به ارزیابی و رصد فضای ادبی کشور و تحولاتی که در طول سال بر این فضا حکم فرما بوده است، بپردازند و اگر سیاست های غلطی از گذشته وجود دارد آن ها را مورد بازنگری مجدد قرار دهند.

 

شاعر مجموعه شعر «سفر بمباران» ادامه داد: جشنواره اگر با زمان و نیازهای روز حرکت نکند و در سیاست گذاری های خود انعطاف نداشته باشد و تغییر نکند به زودی از صحنه رقابت کنار می رود و دیگر هیچ اثری از نام آن باقی نمی ماند.

 

 مؤدب تصریح کرد: به زعم بنده یکی از دلایل ماندگاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره، همین به‌روز شدن با تغییرات صورت گرفته در جامعه و دنیای ادبیات است که توانسته این جشنواره را به مدت 14 سال و در شرایط حرفه ای حفظ کند.

  

این شاعر آیینی در پایان تصریح کرد: به نظرم جشنواره جوان سوره باید مانند نام خود پیوندی میان ادبیات انقلابی و دینی بزند و خلاقیت را سر لوحه کارخود قرار دهد تا در سال های آینده به عنوان اهرمی اصلی برای ادبیات کشور به شمار رود.

 

گفتنی است، هنرمندان برای شرکت در چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان تا 7 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام و دریافت کد‌ رهگیری در سایت جشنواره ( artfest.ir ) به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌ها ارسال کنند./998/102/ب2

 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات