۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۸۷۲
نماینده طلاب و فضلای استان تهران:

حضرت زهرا نخستین مدافع و شهیده حریم ولایت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی با بیان این که حضرت زهرا(س) نخستین مدافع و شهیده حریم ولایت و امامت است، گفت: سیره خانوادگی، اجتماعی و سیاسی ایشان الگوی مناسبی در تمام ابعاد زندگی برای مردم به ویژه بانوان جامعه است.
حجت الاسلام عباس مداحي نماينده طلاب و فضلاي تهران مراسم شهادت حضرت زهرا در حرم رضوي برگزار مي شود

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم امامت و ولایت پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) نخستین مدافع از مکتب امامت است و ایشان در سخنی فرموده‌اند که «امامت همانند یک نخ تسبیح است که قوام و همبستگی جامعه به آن بستگی دارد»؛ بنابراین زمانی که قوام جامعه به ولایت بستگی دارد باید انسان‌ها نسبت دفاع از ولایت احساس تکلیف کنند.

 

حجت الاسلام مداحی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان یک معصوم، جان خویش را فدای راه ولایت کردند تا این که مسیر امامت منحرف نشود و مکتب اسلام از انحراف نجات پیدا کند و ایشان تا پای جان خویش در برابر دشمنان ایستادگی کردند، هر چند دشمنان اهل بیت(ع) مسیر امامت را ولایت را منحرف ساختند.

 

وی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: یک از تعبیرهای پیامبر اکرم(ص) درباره ایشان به کار برده این است که «فاطمه ام ابیها» یعنی مادر پدر است و این مقام و جایگاه ویژه حضرت زهرا(س) را می‌رساند.

 

حجت الاسلام مداحی بیان کرد: در حدیثی از حضرت امام حسن عسکری(ع) نقل است که  ما ـ امامان شیعه ـ حجت خداوند بر خلایق هستیم و مادر ما حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ما است»؛ بنابراین ایشان دارای جایگاه و مقام والایی دارند و مقام و  عظمت ایشان را نمی‌توانیم درک کنیم.

 

وی با بیان این که سیره خانوادگی، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی در تمام ابعاد زندگی برای مردم به ویژه بانوان جامعه است، گفت: حضرت زهرا همان گونه در خانه داری شوهرداری و فرزنددرای نمونه بودند، همچنین در اطاعت، عبادت، عمل به دستورهای الهی الگو است.

  

نماینده طلاب و فضلای استان تهران عصمت و پاکدامنی را مهم‌ترین ویژ‌گی حضرت زهرا(س)  بیان کرد و گفت:  عفاف، حجاب پاکدامنی به گونه‌ای بود که زمانی که فرد کور به نزد پیامبر اکرم(ص) آمد، حضرت زهرا(س) آنجا را ترک می‌کنند، زمانی که رسول خدا علت این کار جویا می‌شوند، ایشان جواب می‌دهند که نمی‌خواهم بوی مرا فرد نامحرم استشمام کنند؛ اما زمانی که حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت را وظیفه خویش می‌دانند پا به عرصه جامعه می‌گذارند و در مسجد کوفه خطبه‌سرایی می‌کنند و در حمایت از مقام امامت جانفشنانی می‌کنند./998/302/ب2

ارسال نظرات