۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۱۷۸۷۵

ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسب شهادت حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ تبیین فضائل و مناقب اختصاصی حضرت فاطمه(س) در برنامه «بانوی نور»، پخش ویژه برنامه «یاس عصمت» شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، برنامه زنده «شهیده ولایت» در سالروز شهادت ام ابیها از ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسب شهادت حضرت زهرا(س) است.
برنامه ياس عصمت

به گزارش خبرگزاری رسا، تبیین فضائل و مناقب اختصاصی حضرت فاطمه(س) در برنامه «بانوی نور»، پخش ویژه برنامه «یاس عصمت» شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، برنامه زنده «شهیده ولایت» در سالروز شهادت ام ابیها از ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسب شهادت حضرت زهرا(س) است

 

همراه با رادیو معارف در محضر بانوی نور

رادیو معارف از ایام شهادت تا سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها به ترویج معارف ناب فرهنگ فاطمی می‌پردازد.

 

خانم فرزانه حکیم زاده پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه «بانوی نور» ضمن تبیین فضائل و مناقب اختصاصی حضرت فاطمه سلام الله علیها ،فرازهایی از زندگانی و حیات طیبه آن حضرت را روایت می‌کند.

 

تبیین شخصیت عبادی و جنبه‌های تاریخی، سیاسی و حرکت اجتماعی حضرت زهرا(س) همچنین فضیلت‌های ویژه حضرت زهرا(س) مانند نماز مخصوص ایشان،تسبیحات حضرت زهرا(س) و توسل ائمه به حضرت زهرا(س) از جمله مباحثی است که در این برنامه مطرح می‌شود.

 

ویژه برنامه « بانوی نور» از ایام شهادت تا سالروز ولادت آن بانوی بزرگوار به تبیین سیره و سجایای حضرت و نقش الگویی ایشان برای زنان و دختران جامعه امروز می‌پردازد.

 

این برنامه با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از شنبه اول اسفند هر روز ساعت 05 : 11 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

سوگنامه رادیو معارف در شهادت یاس عصمت

 رادیو معارف با پخش ویژه برنامه زنده « یاس عصمت » شب شهادت حضرت صدیقه طاهره ، زهرای مرضیه سلام الله علیها را به سوگ می‌نشیند.

 

حجج الاسلام و المسلمین روحی و محمدی در ویژه برنامه زنده ای‌ای که در شب شهادت حضرت زهرا(س) از رادیو معارف پخش می‌شود به تبیین مقام معنوی و منزلت حضرت زهرا(س) می‌پردازند.

 

مروری بر زندگانی کوتاه اما پربرکت انسیه الحوراء (س) و ماجرای شهادت آن بانوی بزرگوار، حضرت زهرا در نگاه پیامبر اعظم و امامان معصوم علیهم السلام ، شباهت مقام حضرت مریم و حضرت زهرا همچنین مباهات حضرت حق به وجود گرامی کوثر هستی حضرت فاطمه (س)از مباحثی است که در این ویژه برنامه مطرح می‌شود.

 

قرائت فرازهایی از زیارتنامه حضرت ، گزارش از کوچه بنی هاشم، معرفی دانشنامه فاطمی و گفتگو با شاعر اهل بیت از دیگر بخش‌های ویژه برنامه « یاس عصمت » است.

 

این ویژه برنامه با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی حمید علیخانی و گویندگی رضا هدایت فر یکشنبه 2 اسفند از ساعت 30 : 19 به مدت 90 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

  

رادیو معارف در سوگ شهیده ولایت

 ویژه برنامه زنده « شهیده ولایت » در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله از رادیو معارف پخش می‌شود.

  

حجت الاسلام محمود صفاری کارشناس تاریخ اسلام در ویژه برنامه «شهیده ولایت» باتکیه برخطبه فدکیه و عبارت « طاعتنا نظاماً للملة و إمامتنا أمانا من الفرقة » به تبیین اهمیت و نقش ولایت و امامت در جامعه اسلامی و پشتیبانی از این جایگاه در گفتار و سیره حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیه‌امی پردازد و در ادامه اوضاع مدینه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و ماجرای شهادت یادگار گرانقدر حضرت را تشریح می‌کند.

 

گلایه‌های حضرت زهرا از تساهل خواص در پشتیبانی از ولایت امر مسلمین و بی‌تفاوتی اقشار مختلف مردم در دفاع از ولایت، اقدامات حضرت زهرا«س» برای دفاع از امیر مؤمنان علی (ع) از جمله دعوت شبانه از مهاجر و انصار، ایراد خطبه برای زنان و مردان، یادآوری احادیث منزلت و ثقلین و میراث غدیر به عنوان سندی غیرقابل انکار از مباحثی است که در این برنامه مطرح خواهد شد.

 

ویژه برنامه «شهیده ولایت» با بخش‌های گزارش از کوچه بنی هاشم، معرفی کتاب «حضرت فاطمه از ولادت تا شهادت» و گزارش مردمی با موضوع پیام شهادت حضرت زهرا (س) با مخاطبان فرهیخته و سوگوار شهادت ام الائمه حضرت زهرای مرضیه (س) همراه می‌شود.

 

« شهیده ولایت » به همت گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی سیدروح الله شجاعی و گویندگی حمید سوری از ساعت 40: 8 دوشنبه 3 اسفند زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

 

رادیو معارف در سوگ شهیده ولایت

 ویژه برنامه زنده « شهیده ولایت » در سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله از رادیو معارف پخش می‌شود.

  

  حجت الاسلام محمود صفاری کارشناس تاریخ اسلام در ویژه برنامه « شهیده ولایت » باتکیه برخطبه فدکیه و عبارت « طاعتنا نظاماً للملة و إمامتنا أمانا من الفرقة » به تبیین اهمیت و نقش ولایت و امامت در جامعه اسلامی و پشتیبانی از این جایگاه در گفتار و سیره حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیه‌امی پردازد و در ادامه اوضاع مدینه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و ماجرای شهادت یادگار گرانقدر حضرت را تشریح می‌کند.

 

گلایه‌های حضرت زهرا از تساهل خواص در پشتیبانی از ولایت امر مسلمین و بی‌تفاوتی اقشار مختلف مردم در دفاع از ولایت، اقدامات حضرت زهرا«س» برای دفاع از امیر مؤمنان علی (ع) از جمله دعوت شبانه از مهاجر و انصار، ایراد خطبه برای زنان و مردان، یادآوری احادیث منزلت و ثقلین و میراث غدیر به عنوان سندی غیرقابل انکار از مباحثی است که در این برنامه مطرح خواهد شد.

 

ویژه برنامه « شهیده ولایت » با بخش‌های گزارش از کوچه بنی هاشم، معرفی کتاب "حضرت فاطمه از ولادت تا شهادت" و گزارش مردمی با موضوع پیام شهادت حضرت زهرا(س) با مخاطبان فرهیخته و سوگوار شهادت ام الائمه حضرت زهرای مرضیه(س) همراه می‌شود.

 

«شهیده ولایت» به همت گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کنندگی سیدروح الله شجاعی و گویندگی حمید سوری از ساعت 40 : 8 دوشنبه 3 اسفند زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود./998/102/ب2

 

منبع: رادیومعارف

ارسال نظرات