۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۸۷۹
حسن عباسی در مشهد مطرح کرد؛

55 میلیارد دلاری که قرار است وارد کشور شود پنج میلیون شغل برای اتحادیه اروپا ایجاد می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اندیشکده یقین ضمن انتقاد از پیاده شدن اقتصاد لیبرالی گفت: در حال حاضر متأسفانه کسانی میدان دار هستند که همین نوع اقتصاد را ترویج می کنند و این درحالی است که بزرگانی که در حوزه اقتصاد بدون ربا صاحب فکر و اندیشه هستند، به کنار گذاشته می شوند.
حسن عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین عصر امروز دوم اسفند در همایش «دنیای امروز در ضیافت رولت روسی» در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: در شرایطی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را  داریم که هیچ پیامبر و امامی چنین فرصتی برای حکومت نداشت؛ اما مردم ما در طی این سی و هفت سال به یک بلوغ رسیده اند.  

 

وی با بیان این که زمانی که خود را در مناسبات جهانی، منطقه ای و ملی بررسی می کنیم مشاهده می کنیم که شرایط متعادل نیست و جامعه ما باید از حالت روزمره گی بیرون بیاید و تکلیف مان را روشن کنیم که در چه شرایطی زندگی می کنیم، افزود: امروز جهان با مشکلاتی که دارد یا در آستانه یک جنگ و یا در آستانه یک انقلاب عظیم است.

 

عباسی با بیان این که عمده ساز و کارها در این راستا به بن بست رسیده است، گفت: چنانچه بررسی کنیم مراکز آینده شناسی می‌گویند اصلی ترین نکته این است که یک بن بست جدی وجود دارد و افقی که در سال 2050 وجود دارد افقی ناامید کننده است.

 

رییس اندیشکده یقین در ادامه به بررسی مواضع چندگانه آینده شناسان و تحولات جهانی پرداخت و ادامه داد: این آینده شناسان افق تعلیم و تربیت را در تفرد می‌بینند یعنی جامعه بشریت با مفهومی به نام فردیت و اضطراب روبروست که این اضطراب در کشور ما نیز و خاصه در نسل جوان در حال نهادینه شدن است و هر چه جامعه پیچیده تر می‌شود این اضطراب و فردیت نیز محسوس تر می‌شود.

 

وی در ادامه بیان نگرانی های پیش رو در عرصه زندگی اجتماعی خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب شد بیش از 70 درصد جمعیت ایران روستانشین و 30 درصد مابقی شهرنشین بودند امروز این آمار برعکس شده و افزایش جمعیت شهرنشینی تبدیل به یک مسأله کلیدی شده است همچنین در کنار آن معضل ریزگردها و بی آبی نیز از دیگر مشکلات آینده جهان هستند.

 

رییس اندیشکده یقین با یادآوری این که به گفته قرآن تمامی این معضلات به دلیل عملکرد خودمان است، بیان کرد: امروز جمیع گناهان دوران پیامبر(ص) و امام معصوم را بشر با هم انجام می‌دهد و همین گناهان است که مشکلات امروز و آینده را سبب شده است.

 

عباسی ادامه داد: در شرایط حاضر با توجه به نص صریح قرآن برکات از جامعه بشری گرفته شده است و از طرفی بخشی از مشکلات نیز امتحان بشر است.

 

وی یکی دیگر از مشکلات جوامع بشری را دیجیتالی شدن عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از افراد بدون کامپیوتر و لب تاب خودشان فلج می شوند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات فعلی جهان بدهی است، در حال حاضر بیش از 58 تریلیون دلار اقتصاد جهانی بدهی دارد و همه اینها در حالی است که دانشگاه ها و مسؤولان سکوت کرده اند.

 

امروز یک ربای سازمان یافته جهانی در حال انجام شدن است

عباسی چاپ بدون پشتوانه پول را عامل این بدهکاری عظیم دانست و گفت: امروز یک ربای سازمان یافته جهانی در حال انجام شدن است و در عین حال هر کشوری که پول چاپ می کند در واقع بدهی چاپ می کند.

 

رییس اندیشکده یقین با اشاره به این مسأله که یک اندیشمند غربی عنوان می کند چاپ پول خلق ثروت نیست؛ بلکه خلق بدهی است، درباره ضیافت رولت روسی، تصریح کرد: در این ضیافت عده ای قمارباز در کنار یکدیگر قرار می گیرند و با استفاده از یک اسلحه که داخل آن یک فشنگ قرار دارد به قمار می‌پردازند.

 

وی افزود: فرق فردی که رولت روسی می کند با فردی که خودکشی می‌کند این است که فردی که در حال انجام رولت روسی است امیدوار است و با انجام یک ریسک درصدد پیروزی است؛ اما فردی که خودکشی می کند انسان ناامیدی است.

 

عباسی خاطرنشان کرد: آنچه که دیده می‌شود این است که بشر در یک رولت روسی اسلحه را بر روی شقیقه خود گذاشته و در تمامی مبانی در حال ریسک کردن است و حتی پیری هم به یک بلای خانمان سوز تبدیل می شود.

 

چاپ پول اقتصاد جهان را نابود می کند

وی با بیان این که اکثر اقتصاددانان جهان معترفند که چاپ پول اقتصاد جهان را نابود می کند، ادامه داد: امروز در زمینه اقتصادی هیچ استادی در ایران اقدامی برای بهبود اقتصاد انجام نمی‌دهد و تمامی اقتصاد را واگذار به غرب کرده است؛ این در حالی است که علم اقتصاد در حال سقوط آزاد است و غرب هم به این موضوع اعتراف دارد.

 

عباسی ضمن تاکید بر این که علم اقتصاد فعلی کپی شده در ایران در غرب شکست خورده است، بیان کرد: روزی در این کشور افرادی به جنگ رفتند که نه جنگ را دیده بودند و نه حتی به سربازی اعزام شده بودند؛ اما فردی به نام حسن باقری اقدام به طراحی جنگی کرد که به گفته رهبر انقلاب این یک معجزه بود.

 

این کارشناس و تحلیلگر برجسته ادامه داد: آن جایی که می شود پیچیده ترین پدیده جهان یعنی جنگ را به یک جوان سپرد، آیا نمی‌توان اقتصاد یک کشور را به یک جوان واگذار کرد؟ متأسفانه امروز اقتصاد کشورها را به افرادی که دارای دکترای اقتصاد هستند، می سپارند و به این امر توجه نمی‌کنند که علم این افراد به پایان رسیده است.

 

توهم اقتصاد رو به رشد در آمریکا و اروپا از سوی مسؤولان

این پژوهشگر تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا 19 تریلیون دلار بدهی دارد؛ چین، اروپا، هند، ژاپن و کره نیز تا حدودی در مسئله بدهی اقتصادی هم ردیف آمریکا می‌باشند؛ اما در کشور ما مسئؤولان و اساتید دانشگاه به مردم و جوانان می گویند که اقتصاد این کشورها مطلوب و تنها اقتصاد ماست که به دلیل تحریم و بیان کردن مسائلی همچون هولوکاست رو به وخامت است.

 

عباسی افزود: همه اینها در حالی است که ایران دو مرحله دیگر با لایه فاجعه فاصله دارد و رنگ نخودی در اقتصاد جهان است و از طرفی مسؤولان می‌گویند تحریم ها بود که اقتصاد ایران را با معضل مواجه کرد.

 

وی  ادامه داد: ولی یک بار از زبان اینها نمی شنویم که اقتصاد جهان در حال مشکل است و در این حین ما هم سوء مدیریت داشتیم و تحریم نیز بی اثر نبوده است  و این همان رولت روسی است که اسلحه را بر روی شقیقه خود گذاشته است.

 

رییس اندیشکده یقین ضمن بیان این که تا سال 2018 نیز اقتصاد جهان در رکود خواهد بود، بیان کرد: این رویکرد جهانی یک فاجعه است؛ استراتژیست ها معتقدند این رکود نه تنها تا سال 2018 که تا سال 2050 میلادی استمرار خواهد داشت و این وضعیت اصلاح شدنی نیست.

 

امروز به نفع اساتید ماست که نگویند اقتصاد در رکود است

عباسی تاکید کرد: امروز به نفع اساتید ماست که نگویند اقتصاد در رکود است و این چنین می شود که همه چیز را بر روی میز مذاکره می‌گذارند و وعده 100 روزه برای بهبود اقتصادی می دهند که آن گاه این وعده به یک وعده 15 ساله تبدیل می‌شود.

 

عباسی این توهمات را حاصل بازی های سیاسی عنوان کرد و  ادامه داد: زمانی که برجام به تصویب رسید مسؤولان ایران وعده سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و واگذاری بازارهای خارجی را به ایران دادند.

 

وی افزود: آنان 118 هواپیما خریدند بدون این که این هواپیماها در داخل تولید شود در کنار آن 5000 تراکتور و 1000 واگن خریداری کردند و با خود نگفتند چگونه می‌خواهد تکنولوژی اینها وارد کشور شود وقتی در داخل تولید نمی‌شود.

 

ایجاد اشتغال پنج میلیون نفر برای اتحادیه اروپا با خرید ایرباس و تراکتور و واگن

عباسی بیان کرد: هر یک میلیارد دلاری که کالا وارد ایران می‌شود صد هزار فرصت شغلی در اتحادیه اروپا به وجود می آورد یعنی 55 میلیارد دلاری که قرار است وارد ایران شود پنج میلیون شغل را برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که هفت سال است که قاره اروپا در رکود اقتصادی به سر می برد، خاطرنشان کرد: مسؤولان تمام این مسائل را کنار گذاشته و گفته اند هشت سال پیش فردی آمد و گفت هولوکاست، فردی آمد و گفت قطعنامه ها ورق پاره ای بیش نیست و با خود نگفتند چرا این کشورهایی که نگفتند هولوکاست، امروز در رکود به سر می برند؟

 

عباسی خاطرنشان کرد: پس رولت روسی امروز یک خودکشی جهانی را به ما نشان می‌دهد، امروز تمامی بانک ها پول چاپ می کنند و صدای هیچ کس درنمی آید؛ این درحالی است که آمریکا دارای تورم 400 درصدی است که این تورم را به وسیله دلار به دیگر کشورها صادر می کند.

 

رییس اندیشکده یقین افزود: این نکته را نه اساتید و نه مقامات مسؤول ما باور می‌کنند، آنان می‌گویند مگر می‌شود آمریکا تورمی 400 درصدی داشته باشد.

 

ترسیم فضای دروغین گل و بلبلی از اقتصاد غرب

وی با بیان این که100 جلد کتاب را جمع آوری کردیم که در آن گفته شده بود اقتصاد جهان در رکود است و این کتاب ها را برای مسؤولان کشور فرستادیم، بیان داشت: اما با توجه به اینکه فضای حاکم فضای گل و بلبلی بود آنان می گفتند ما با برجام جهان را امن و آرام کردیم وقتی به آنان می‌گوییم چه زمانی اثر این برجام را خواهیم دید می گویند 15 سال دیگر به نتیجه خواهد رسید.

 

عباسی ادامه داد: به آنان می‌گوییم چرا این نکات را به مردم نمی‌گویید که اقتصاد جهان در حال فروپاشی است؟ می‌گویند تمام کشورهای جهان به همان سمت می‌روند چنانچه در رکود بودند آنان نمی‌رفتند، در جواب به آنان می گوییم تمام کشورهای جهان به سمت خودکشی می روند آیا شما هم می خواهید خودکشی کنید.

 

وی انقلاب جهانی و یا جنگ جهانی را دو راهکار این اوضاع نابسامان خواند و گفت: هر دوی این راهکارها در 25 سال آینده رخ خواهد داد چرا که دلار آمریکا امروز بدون پشتوانه است و ما با یک قمار جهانی روبرو هستیم.

 

عباسی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طی 20 ماه 180 میلیارد تومان از بورس تهران پرید و همین شد که چهار وزیر نامه نوشتند و از اوضاع اقتصادی گلایه کردند و زمانی که نامه رسانه ای شد و رسانه ها گفتند به چه علت این چهار وزیر نامه نوشته اند؟ آیا شما صدایی از اساتید اقتصاد شنیدید؟ آیا این مسئله هم به پدیده هولوکاست ربط داشت؟

 

بورس یک قمار است

وی خاطرنشان کرد: در آن سوی دنیا مردم به خیابان ها ریختند و جنبش 99 درصدی را ایجاد کردند؛ اما در ایران به مردم می گویند چنانچه می خواهید پولدار شوید در بورس سرمایه گذاری کنید در حالی که بورس یک قمار است.

 

رییس اندیشکده یقین با اشاره به این که امام(ره) سال ها پیش فرمودند چنانچه در بانک‌های ما ربا بماند این جمهوری اسلامی نیست، گفت: امام (ره)گفتند پول نباید کار کند و امروز در کشور ما برعکس شده پول کار می‌کند و همه مسؤولان سکوت کرده اند و هنگامی که پول کار می‌کند عدالت تحقق نخواهد یافت.

 

وی این تفکر که انسان با وام گرفتن زندگی اش بهبود می‌یابد را راهکار و تفکری نادرست دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه نسل جوان نخواهد از خواب بیدار شود 20 سال دیگر زندگی اش وضعیت بحرانی خواهد داشت.

 

عباسی ضمن تاکید بر این که این یک دروغ بزرگ است که مسؤولان می‌گویند اقتصاد دنیا گل و بلبل است، بیان داشت: ما در شرایطی 37 سالگرد انقلاب را طی می کنیم که از محیط زیست گرفته تا تکنولوژی یک چشم انداز تاریخی را تصویر کرده اند و چنانچه شما انقلابی اقتصادی نکنید وضعیت بهبود نخواهد یافت.

 

استاد دانشگاه با بیان این که تمدن سازی نیازمند بیش از 200 انقلاب می باشد، خاطرنشان کرد: بشر برای این که به نقطه فعلی برسد 200 انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، صنعتی، فلسفی، هنری انجام داده است؛ ما نیز باید به عظمت انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی در حوزه اقتصادی، هنر و دیگر عرصه ها نیز انقلاب کنیم.

 

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم به نام اسلام انقلاب کنیم آن گاه مبانی بورس، بیمه، بانک ها و تمام اقتصاد خود را از مبانی لیبرالیسم اخذ کرده باشیم و از طرفی برخی عنوان می‌کنند شوراهای فقهی بر سر این نهادها گذاشته شده تا این نهادها خلاف اسلام رفتار نکنند این در حالی است که رییس همین شوراهای فقهی گفته است این شوراها یک شورای تشریفاتی است و یک سال و نیم است که تشکیل جلسه نداده است.

 

رییس اندیشکده یقین در ادامه سخنان خود گفت: هر جا در اخبار شنیدید که غربی ها جلسه گذاشته اند برای برچیدن تکفیری‌ها یک دروغ بزرگ است؛ چرا که پنج نفر در آمریکا (ریچارد هارد، هنری کسینجر، مک میلان، برژنسکی و جان کری) نشسته و گفته اند این جنگ مذهبی باید 30 سال در خاورمیانه به طول بیانجامد.

 

عباسی افزود: چنانچه داخل مشهد و تهران بمبی منفجر نشده به این معنا نیست که اراده استکبار این نبوده باشد این طور نیست بلکه نهادهای امنیتی ما هوشیار بوده اند که دشمن نتوانسته است به هدفش برسد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا غربی ها می‌گویند ایجاد جنگ 30 ساله جدید در خاورمیانه بیان کرد: 400 سال پیش به مدت 30 سال بین کاتولیک ها و پروتستان ها جنگی درگرفت که طی آن 30 سال مسیحیان یکدیگر را کشتند و جمعیت کل قاره اروپا نصف و جمعیت آلمان یک سوم شد پس از این اتفاق کلیسا به کنار رفت، اما در کلاس های هنر به ما می گویند با ساختن مسجمه‌ای کلیسا به زاویه رفت  و اینها دروغ است.

 

رییس اندیشکده یقین گفت: غرب درصدد است همین کار را در منطقه ما انجام دهد تا 30 سال بعد نسلی از مسلمانان ایجاد شود که بگویند نه شیعه نه سنی و اسلام به کناربرود .

 

بشر دچار جوزدگی و از عقلانیت به دور است

این استراتژیست با بیان این که شش خاندان آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان، آل صباح و آل هاشم در حال رولت روسی کردن در خاورمیانه هستند، تصریح کرد: این رولت روسی یا در سطح اقتصادی است و یا در سطح مذهبی و همه در حال خودکشی کردن هستند و این نشان از این دارد که بشر دچار جوزدگی است و از عقلانیت به دور است.

 

عباسی با یادآوری این که همه دور یک میز جمع شدند و به سمت جمجمه خودشان شلیک می کنند، خاطرنشان کرد: چنانچه در مرحله اول جمجمه متلاشی نشد نمی‌توان تضمین کرد که در مرحله بعد نیز متلاشی نمی‌شود.

 

وی تاکید کرد: باید به جامعه هشدار دهیم چرا که بشر در اقتصاد به بن بست رسیده است و کسانی که امید داشتند در دروان پسا برجام اقتصاد بهبود خواهد یافت سال دیگر ناامید خواهند شد.

 

رییس اندیشکده یقین ادامه داد: ما یک راه داریم ابتدا باید از پای این میز رولت روسی بلند شویم و هر کجا جامعه جهانی می خواهد به این سمت برود جلوی آن را بگیریم و در نهایت روحیه انقلابی کسب کنیم یعنی هر کس هر کجا که هست باید خود را رهبر این انقلاب بداند.

 

وی ضمن انتقاد از پیاده شدن اقتصاد لیبرالی گفت: در حال حاضر متأسفانه کسانی میدان دار هستند که همین نوع اقتصاد را ترویج می کنند و این درحالی است که بزرگانی که در حوزه اقتصاد بدون ربا صاحب فکر و اندیشه هستند، به کنار گذاشته می شوند./934/پ200/ج 

ارسال نظرات