۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۷۸۸۷

وزیر اوقاف مصر بر لزوم محافظت از میراث اسلامی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با اشاره به نقش میراث اسلامی در جلوگیری از بروز فاجعه در کشورهای مسلمان، بر لزوم ایفای نقش علما در جلوگیری از نابودی این میراث تأکید کرد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در اولین همایش علمی دانشگاه الازهر که در شهر اسیوط برگزار شد بر لزوم مبارزه با دشمنان میراث اسلام و سایر ادیان الهی تأکید کرد و گفت: دشمنان با توهین به مقدسات درصدد نابود کردن میراث اسلامی هستند. با فهم صحیح میراث اسلامی می توان در برابر تندروی و انحراف فکری ایستاد.

 

وی خواستار پایبندی علما به شیوه اعتدال شد و افزود: مشکل اصلی در میراث اسلامی نیست بلکه شیوه تعامل با آن به شمار می آید. ما به قرائت جدیدی از میراث اسلامی نیاز داریم تا آن را با شرایط کنونی تطبیق دهیم.

 

شیخ محمد مختار تصریح کرد: اهل باطل تنها در صورت غیبت اهل حق وارد عمل می شوند بنابراین باید با برنامه ریزی به مقابله با این افراد پرداخت و درها را به روی کینه ورزان بست.

 

شیخ عباس شومان معاون الازهر نیز به نمایندگی از شیخ الازهر مصر در این همایش سخنرانی کرد.

 

وی اظهار داشت همگان در حال نظاره دشمنی با میراث اسلامی از سوی شبکه های ماهواره ای هستند، اما به تلاش های علما و دفاع آنان از این میراث بی توجهند.

 

معاون شیخ الازهر خاطر نشان ساخت: میراث اسلامی نقش پررنگی در جلوگیری از بحران و فاجعه در جوامع اسلامی داشته و در برابر هجمه های صورت گرفته ایستادگی می کند. علما نیز نقش مهمی در این مساله دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات