۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۹۱۶
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد؛

اعزام دانشگاهیان به عتبات تا پایان فروردین ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از 5 بهمن آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي، رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز در جمع دانشگاهیان زائر عتبات عالیات در هتل جواهر کربلا اظهار داشت: چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از 5 بهمن آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که بیش از 50 هزار نفر در این دوره نام‌نویسی کرده بودند، خاطرنشان کرد: 12 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه به قید قرعه از سراسر کشور توفیق زیارت عتبات عالیات در چهاردهمین دوره را داشته اند که نهایت تلاش‌ها جهت تسهیل سفر دانشگاهیان به ویژه دانشجویان صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، با بیان این‌که با فراهم شدن شرایط اعطای تسهیلات کم ‌بهره به دانشگاهیان شاهد استقبال دانشجویان در این سفر معنوی بوده ایم، از همکاری بانک ملت در اعطای تسهیلات سفر دانشگاهیان به عتبات عالیات تقدیر کرد و گفت: تبدیل دو ضامن به یک ضامن یکی دیگر از اقدامات این بانک بوده است که انتظار داریم در اعزام دانشجویان بی‌بضاعت نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق نیز گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، دانشگاهیان با حضور در ویژه برنامه های بعثه مقام معظم رهبری، بهره معنوی حداکثری در سفر به عتبات عالیات عراق داشته اند.

 

همچنین رستگار، مدیرعامل بانک ملت در سخنانی با بیان این‌که بانک به جز کارهای اقتصادی، رسالت اجتماعی و فرهنگی خود را فراموش نکرده است، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، 25 هزار دانشجو در سراسر کشور کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به صورت تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

 

وی با اشاره به این‌که 60 میلیارد ریال جهت تأمین هدایای فرهنگی ویژه دانشگاهیان حاضر در کاروان های دانشجویی عتبات عالیات اختصاص یافته است، گفت: یک هشتم نقدینگی کشور در اختیار بانک ملت ایران است که ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی و اقتصادی در کشور عراق است./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات