۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۷۹۲۱
مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

حرکات افراطی در عزاداری‌ها مانع ارتقاء آموزه‌های دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حرکات افراطی در عزاداری‌ها مانع ارتقاء آموزه‌های دینی می‌شود.
معممي مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا معممی‌مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشست با تشکل‌های محوری استان کرمانشاه، هدف از برپایی نشست‌های این چنینی را تطبیق اندیشه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با واقعیات روز جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد: که برپایی این نشست‌ها ره‌ یافتی به سمت برنامه‌های آینده سازمان بوده و در ارتقای کیفی آنها اثرگذار باشد.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اذعان داشت: روسای مؤسسات دینی و مذهبی اندیشه‌های فرهنگی را با واقعیت‌های عینی جامعه تطبیق داده و به دنبال راهکار برای اثرگذاری بیشتر و نهادینه ساختن مسائل دینی و اسلامی در جامعه باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در مراسم مذهبی و دینی نشان دهنده موفقیت و تأثیرگذاری آن نیست بلکه اگر اعتقادات، ارزش‌ها و اخلاقیات اسلامی در مردم و جامعه نهادینه شد در این صورت توفیق، رشد و تعالی ایجاد خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مؤسسات و مراکز فرهنگی باید پایگاه و مرکزی جهت نشر معارف الهی و تهذیب نفس شوند اظهارداشت: هیئات مذهبی، مؤسسات و مراکز فرهنگی باید نسبت به ترویج معارف اسلامی و تبیین فلسفه قیام عاشورای حسینی اهتمام ویژه داشته باشند، امروزه ورود مسائل فرهنگی و دینی در زندگی اجتماعی از حساسیت بسیاری برخوردار است چرا که دشمن در این زمینه تا دندان مسلح بوده و هر لحظه از غفلت ما استفاده خواهد کرد.

 

معممی مقدم یادآورشد: ایجاد تعامل و پیوند فکری، عاطفی و عملی میان عناصر جبهه فرهنگی انقلاب و هم‌افزایی در عرصه مسائل فرهنگی، علاوه بر ترویج و نشر مکتب قرآن و سیره ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه سبب ارتقاء و رشد مؤسسات و مراکز فرهنگی شده چرا که با تعامل ایجاد شده از آموزه‌ها و دستاوردهای یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

 

وی پر رنگ شدن برنامه‌های فرهنگی را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: پوشش فعالیت‌های فرهنگی در سال 94 از حیث کمی و کیفی نسبت به سنوات گذشته چشم‌گیرتر و منسجم‌تر شده و این مهم از دستاوردها و رویش‌های انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افراطی‌گری در مسائل فرهنگی را سمی مهلک و کشنده برای اسلام خواند و ابرازداشت: برخی مبلغان و مداحان در حال به صدا درآوردن طبل افراطی‌گری هستند و با ترویج آسیب‌هایی در عزاداری مانع رشد و ارتقا اسلام می‌شوند، افراطی‌گری خلاف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت و ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات اظهار داشت: انتخابات نشان دهنده انسجام و اقتدار ملی است، مسئولیت مهم ملت، ولایت‌مداری و پایبندی به فرامین الهی است و این مهم با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح رقم خواهد خورد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات