۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۳۱۷۹۳۶
کارشناس مسائل استراتژیک:

امروز نفوذ جریانی کشور را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عباسی گفت: نفوذ جریانی یعنی فکری که از خارج آمده، برخی در داخل آن را گرفته و بکار می برند که سبب شود ما از سطح ایدئولوژیک به سطح تکنولوژیک رفته، انقلاب از بین برود و دیگر به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل نشود.
حسن عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک، یکشنبه شب در برنامه ای با عنوان «سایه روشن های نفوذ» در مسجد النبی مشهد با بیان این که امروز در شرایط حساس و پیچ تاریخی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم اظهار کرد: با انقلاب اسلامی دوره ای فراهم شد که هیچ پیامبر و امامی چنین دوره ای برایشان به وجود نیامده و تنها امیرمؤمنان (ع) چهار سال امکان حکومت داشتند که برای ایشان جنگهای بسیاری به وجود آوردند.

 

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی نخستین دوره ای است که در زمان غیبت امام زمان (عج) توانسته حکومت اسلامی شیعه تشکیل دهد و هر چه از این انقلاب می گذرد آزمون های سخت تری پیش می آید تا زمینه ای برای نیل به ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

 

خنثی سازی تهدیدات با رهبری است

عباسی با اشاره به آزمایش های مختلف برای انقلاب و به دنبال آن ریزش افراد تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی آزمایش های مختلفی دادیم و ریزش های زیادی اتفاق افتاده و تا مادامی که قافله سالار ما ولی فقیه باشد مشکلی نداریم، مشکل کشورهای لیبی، سوریه، عراق و یمن به دلیل نداشتن امام است زیرا خنثی سازی تهدیدات با رهبری می باشد.

 

فتنه زمانی است که حق و باطل با هم ممزوج می شوند

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان آیه ای از قرآن کریم «می گویند ایمان آورده ایم، آیا ما شما را رها می کنیم و با فتنه ها نمی آزماییم؟» بیان کرد: مردم ما مدعی ایمانند پس امتحانهای متفاوت و سخت تری از مردم کشورهای دیگر خواهند داشت.

 

وی به بیان فتنه از زبان حکما و مفسران پرداخت و تشریح کرد: فتنه زمانی رخ می دهد که حق و باطل با هم ممزوج می شوند، اگر می خواهید فتنه رخ ندهد بایستی حق و باطل را تفکیک، حق را معروف و باطل را منکر نمایید و آن چه معروف شده را امر و نیز آنچه منکر شده را نهی کنید.

 

عباسی با تأکید بر این که اگر تفکیک حق و باطل صورت نگرفته، باطلی جای حق نشسته و معروف شده و حقی جای باطل نشسته و منکر شود؛ فتنه رخ خواهد داد خاطر نشان کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما منحصر به حجاب شده است در صورتی که سیستم بانکی و بورس ما منکرانی هستند که معروف شده اند. عدم تفکیک حق و باطل در گذشته تا جایی اثرگذار بود که باعث شهادت ائمه (ع) شد.

 

فتنه های کنونی: جهانی (اصغر)، منطقه ای (اوسط) و ملی (اکبر)

کارشناس مسائل استراتژیک فتنه های کنونی را به سه نوع فتنه جهانی، منطقه ای و ملی طبقه بندی کرد و گفت: فتنه جهانی یا فتنه اصغر؛ آمریکا، اروپا و اسرائیل هستند که از کشورهای فاقد دموکراسی از جمله عربستان، اردن و بحرین حمایت می کنند، رییس جمهور منتخب مردم سوریه را غیرقانونی می دانند و سبب کشتار بی گناهان بیشماری شده اند؛ کسی نمی تواند خود آنان را زیر سؤال ببرد؛ پس باطل جای حق نشسته است.

 

فتنه اوسط یا منطقه ای

وی فتنه اوسط را بسیار مخاطره آمیزتر از فتنه اصغر دانست و اظهار کرد: تقابل دروغین شیعه و سنی فتنه اوسط است زیرا آنان شیعه و سنی واقعی نیستند بلکه شیعه انگلیسی و وهابیون هستند که آتش جنگ را دامن می زنند. آمریکایی ها 14 سال پیش به بهانه جنگ با القاعده به افغانستان حمله کردند نه تنها القاعده را از بین نبردند بلکه گروه های تکفیری و داعش را به وجود آوردند.

 

عباسی به پیش بینی کسینجر از جنگ مذهبی 30 ساله بین شیعه و سنی که سبب از بین رفتن اسلام خواهد شد خبر داد و تصریح کرد: این پیش بینی به جنگ مذهبی 400 سال پیش در اروپا بین کاتولیک ها و پروتستان ها که 30 سال به طول انجامید بر می گردد؛ آن جنگ باعث شد نسل بعدی اروپا به خاطر کشتار و جنایات، دیگر مسیحیت را قبول نکند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در جهان، لیبرالیسم به بن بست رسیده و می دانند که تا 25 سال آینده اسلام می تواند مردم جهان را از بن بست خارج کند؛ این توطئه را غربی ها به راه انداختند تا اسلامی که در آینده پاسخگوی بن بست هاست وجود نداشته باشد.

 

فتنه اکبر یا ملی

وی فتنه اکبر را مربوط به داخل ایران عنوان و تبیین کرد: طبق فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب؛ تا رسیدن به اهداف اصلی، انقلاب همچنان ادامه دارد؛ ولی در مجمع تشخیص مصلحت نظام 10 سال پیش بیان شد «ما انقلاب کرده ایم تا جمهوری اسلامی بسازیم وگرنه عقب گرد کرده ایم، اگر انقلاب اسلامی بخواهیم باید صادر کنیم پس هزینه بردار است ولی اگر جمهوری اسلامی بخواهیم، نمی خواهیم صادر کنیم بلکه در درون می مانیم و ثروت تولید می کنیم.»

 

عباسی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی یعنی نیازی به رهبر، سپاه و دادگاه انقلاب اسلامی نیست زیرا رییس جمهور، ارتش و دادگاه عمومی کافیست و این عین نقض فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب و قانون است.

 

کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: فتنه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته جمهوری اسلامی را از انقلاب اسلامی جدا می کند؛ خطری که کشور را تهدید می کند و این نفوذ جریانی است.

 

وی نفوذ جریانی را تشریح کرد: نفوذ جریانی یعنی فکری که از خارج آمده، برخی در داخل آن را گرفته و بکار می برند که سبب شود ما از سطح ایدئولوژیک به سطح تکنولوژیک رفته، انقلاب از بین برود و دیگر به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل نشود.

 

عباسی با اشاره به این که مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد پیاده کردن الگوی چین نو را در ایران دارد خاطرنشان کرد: مدل چین نو به این معنا که پوسته حکومت چین (کمونیستی) را حفظ کنند ولی مغزش به طور کامل لیبرالیستی باشد.

 

کارشناس مسائل استراتژیک تفاوت گذشته چین و حال انقلاب اسلامی را بیان کرد: چین در گذشته کشوری منزوی با سیاست درهای بسته بود در حالی که انقلاب اسلامی منزوی نیست و سیاست درب باز به سمت خارج را دارد. ما موافق دربهای باز به سمت خارج هستیم اما با سیاست دربهای باز به سمت داخل یعنی واردات بی رویه بدون انتقال تکنولوژی موافق نیستیم.

 

وی با بیان این که باید روحیه انقلابی در جامعه بسط و حقیقت انقلاب تبیین شود گفت: انقلاب نیاز به طهرانی مقدم ها و شهریاری ها دارد تا طبق فرمایش رهبری و نیاز انقلاب حرکت کنند همچنین نیاز به محمود کاوه هایی دارد که پستی و بلندی های ساختار اقتصادی و سیاسی را به خوبی بگذراند.

 

عباسی خطر دیگری را خاطر نشان کرد: آنان به دروغ اقتصاد مقاومتی را زمزمه می کنند ولی هیچ برنامه ای در جهت پیشبرد آن ندارند و در چند سال آینده که به بن بست های اقتصادی رسیدیم به اسم اقتصاد مقاومتی و شخص رهبری و به کام لیبرالیسم خواهد بود.

 

کارشناس مسائل استراتژیک در پایان تأکید کرد: نباید از فتنه ها هراسید و ناظر به مسائل روز احساسی عمل کرد؛ بلکه بایستی قله ها را نگریست و ناظر به قله ها عمل کرد./861/201/ب1

ارسال نظرات