۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۷۹۹۱
مدیر مدرسه آیت‌الله مجتهدی:

حضرت زهرا تعیین‌کننده معیار شیعه حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم با بیان این‌که حضرت زهرا(س) تعیین کننده معیار شیعه حقیقی است، گفت: مَحبت اهل بیت(ع) اولویتی در سنجش اعمال است و یک منبع صحیح روایی دارد.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک، صبح امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در محل سالن اجتماعات مدرسه آیت‌الله مجتهدی قم برگزار شد به اهمیت بصیرت دینی و فرهنگی مداحان و طلاب مبلغ پرداخت و گفت: برخی از مداحان و مبلغان متأسفانه دین را سطحی و برای جلب رضایت مخاطبان خود تبلیغ می‌کنند.


مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم به بیان روایتی برای تبیین حقیقی معنای شیعه از نگاه معصومان پرداخت و گفت: اینکه برخی انجام گناه را با پشتوانه شیعه بودن تبلیغ می‌کنند نشان از فهم سطحی آنان از دین و مذهب شیعه است و این رفتارها رفتار انتزاعی است.


وی ادامه داد: نمی‌شود که عمل انسان عمل یزیدی باشد و مدعی شیعه بودن اهل بیت(ع) را داشته باشد.


حجت الاسلام رامشک با اشاره به اینکه مَحبت اهل بیت(ع) اولویتی در سنجش اعمال است و یک منبع صحیح روایی دارد، اظهار کرد: مَحبت اهل بیت نمی‌تواند بهانه ارتکاب به گناه باشد.


وی با اشاره به انذار های فراوان منابر مرحوم شیخ جعفر شوشتری و اعتراض نزدیکان ایشان به این سطح از انذار، تصریح کرد: مرحوم شیخ جعفر شوشتری در پاسخ به این سؤال فرمودند آنقدر مردم به خدا اعتماد دارند که شاید این انذار ها ذره‌ای موجب بالا رفتن سطح ترس از خدا در جامعه شود.


مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم با اشاره به اینکه برخی از مبلغان امروز به دنبال جلب رضایت مردم و مخاطبان خود هستند، افزود: در روایتی در بحارانوار آمده است که زنی از سوی شوهرش اجیر شده بود که سؤالی را از محضر حضرت زهرا(س) پرسید که شیعیان شما چه کسانی هستند.


وی با اشاره به جواب حضرت زهرا(س) ادامه داد: زن بازگشت و جریان را به شوهرش گفت مرد تا شنید، گفت «واى بر من کیست که بتواند از گناه و لغزش جدا شود و در این صورت من در دوزخ جاوید و همیشگى هستم زیرا با این بیان که حضرت فرموده من شیعه آنها نیستم و هر کس شیعه اهل بیت نباشد در آتش دوزخ همیشه است».

 

حجت‌الاسلام رامشک به تبیین حضرت فاطمه زهرا(س) از تعریف شیعه اشاره کرد و گفت: زن دوباره خدمت حضرت زهرا(س) آمد و سخن شوهرش را عرض کرد، حضرت فرمود به او بگو «چنین نیست شیعیان ما بهترین مردم بهشت هستند و هر کس ما را دوست دارد و دوستدار دوستان ما و دشمن دشمنان ماست و با دل و زبان تسلیم ماست اگر مخالفت دستورات ما کند از شیعیان ما نیست ولى با این وضع آنها نیز اهل بهشت هستند اما بعد از اینکه با ابتلاء به مصیبت‏هاى دنیا یا گرفتارى در عرصات قیامت و مشکلات گوناگون آن روز یا رفتن در طبقه بالاى دوزخ از گناهان پاک شود و وقتى پاک شد چون از دوستان ماست او را نجات می‌دهیم و او را به جایگاه خود منتقل می‌سازیم»./837/202/ب2

ارسال نظرات