۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۸۰۲۰
آیت الله ممدوحی:

موفقیت طلاب در گرو الگوبرداری از ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی گفت: طلاب به تبلیغ و تبیین دین پرداخته و بدانند بدون الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) نمی توان به موفقیت در زندگی دست یافت.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) مراسم سوگواری ظهر امروز در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

 

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با حضور در این مراسم اظهار داشت: با مراجعه به آیات و روایات مشهود است که یک لحظه تفکر از عبادت 70 ساله افضل و برتر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب با خدا معامله کرده و صاحب درجات والا هستند، افراد بسیاری در راه ترویج دین خدا، جان خود را فدا کردند و در راه حفظ دین از اهدای جان خود دریغ نکردند.

 


نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طلاب به جای شهادت، عمر خود را در راه نشر و ترویج تعالیم و احکام و معارف الهی که در وهله اول به رشد خود طلاب و در مرحله بعد به تعالی دیگر افراد می انجامد صرف کردند، طلاب تمام ذوق روشنایی شمع شهادت را در ترویج احکام دین و تبیین دین الله وقف می کنند.

 


آیت الله ممدوحی تأکید کرد: علمای بزرگ دین بر اعمال و رفتار خود مراقبت داشتند و تقوای الهی را در پیش می گرفتند، تقوا به معنی ترس نیست بلکه به معنای حفظ حریم خدا و در محضر خدا گناه نکردن است.

 


وی افزود: کسی که زندگی خود را در راه ترویج دین خدا وقف می کند پروردگار نیز او را رها نخواهد کرد، بنده ای که فقط به رضای خدا می اندیشد خداوند دستش را گرفته و بهشت را نصیبش می کند.

 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر طلاب و روحانیان در مسیر انبیای الهی گام بگذارند زندگیشان تأمین شده و وجودشان نماینده انبیا در میان مردم و فعل و قول آن ها تربیت کننده و روش آن ها الهی خواهد بود و خیر و برکت برای مردم به همراه می آورند.

 


آیت الله ممدوحی در پایان گفت: نیت افراد باید خالصانه و الهی باشد، طلاب به تبلیغ و تبیین دین پرداخته و بدانند بدون الگو برداری از ائمه اطهار علیهم السلام نمی توان به موفقیت در زندگی دست یافت./857/202/ب1

ارسال نظرات