۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۱۱۲
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

انقلاب اسلامی پایه‌های مادی‌گرایی را متزلزل کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: انقلاب اسلامی زمانی‌که برخی از حکومت‌های اسلامی به اندیشه‌های دیگر گرایش پیدا کردند توانست یک الگوی جدید را ارائه کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه قم عصر دوشنبه سوم اسفند ماه در همایش جوانان فاطمی اصولگرا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه)، گفت: جمهوری اسلامی یک فلسفه جدید سیاسی را بنیان نهاد و توانست یک الگوی جدید ارائه کند.

 

وی افزود: در روزگاری که برخی از حکومت‌های اسلامی به اندیشه‌های لیبرال دموکراسی گرایش پیدا کردند و برخی دیگر نیز بدون توجه به رأی مردم دست به اقدامات خود کامه همچون داعش و القاعده زدند، انقلاب اسلامی توانست یک حرکت جدید را ارائه دهد.

 

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: انقلاب اسلامی به تولید اندیشه الهی و اهل بیتی از طریق حوزه‌ها و دانشگاه‌ها پرداخته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام می‌تواند برای رهایی از آشوب‌های کنونی خود از مدل انقلاب اسلامی استفاده کند.

 

وی با اشاره به جوانان، عنوان داشت: امروز جوانان باید پیشتازی انقلاب اسلامی را در جهان درک کنند، ضمن اینکه باید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این مسیر تلاش کنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: امروز جامعه المصطفی توانسته بیش از 90 هزار فارغ التحصیل در 100 رشته تحصیلی را به جهان معرفی کند و از همین فارغ التحصیلان شاهد هستیم که در قلب آفریقا در برابر اندیشه‌های صهیونیستی و حمایت‌های مالی استکبار ایستادگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به زنجیر مقاومت ایجاد شده از سوی انقلاب اسلامی، یادآور شد: انقلاب اسلامی با معرفی یک بستر جدید توانست پایه‌های مادی‌گرایی را متزلزل کند.

 

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک گفتمان تمدنی فراگیر را ارائه داده است و امروز ایران اسلامی به عنوان پرچم‌دار همین حرکت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان، گفت: در انتخابات پیش‌رو امیدواریم پشتوانه‌های ما را محکم کند، ضمن اینکه به اقتدار و عزت بیش از پیش جایگاه رهبری نیز منجر شود./856/202/ب1

ارسال نظرات