۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۱۸۲۶۵
معاون فرهنگی و تربیتی جامعة الزهرا:

هنر مهم‌ترین سلاح مبلغ برای ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تربیتی جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه امروزه هنر بهترین وسیله برای ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه است، گفت: طلاب جامعة الزهرا(س) به عنوان سفیران فرهنگی و هنری در فعالیت‌های هنری استان قم حضوری فعال و پرشور دارند.
معصومه ظهيري

خانم معصومه ظهیری، معاون فرهنگی و تربیتی جامعة الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه نبرد امروز نبرد فرهنگی و هنری بوده و نبرد نظامی نیست، گفت: دشمن از زمانی امکان سلطه گسترده بر سایر کشورها را به دست آورد که توانست از ابزارهای فرهنگی و هنری در راستای گسترش نفوذ خود استفاده کند.

 

وی افزود: امروز دشمنان اسلام در قالب هنر و رسانه اعتقادات نسل جوان را در کشورهای اسلامی مورد هجمه قرار داده‌اند و متأسفانه سهل انگاری جهان اسلام در استفاده از هنر و رسانه موجب شده که روز به روز بر موج غرب زدگی نسل جوان افزوده شود.

 

معاون تربتی و فرهنگی جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه در آیات قرآن کریم بر این موضوع تأکید شده است که قلم یک عالم افضل بر خون یک شهید است، تصریح کرد: طبق رهنمودهای صریح رهبر معظم انقلاب امروز در میدان جنگ نرم فرهنگی کسی پیروز است که از سلاح فرهنگ و هنر استفاده کند.

 

خانم ظهیری ادامه داد: با توجه به همین رهنمودهای گوهر بار رهبر انقلاب باید بگوییم که در جامعه امروز مهم‌ترین سلاح یک مبلغ دین هنر است و اگر مبلغی به این سلاح مجهز باشد خواهد توانست بر دشمن پیروز شود.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه طلاب جامعة الزهرا(س) هم به ابزار هنر مجهز هستند و در عرصه‌های فرهنگی و هنری به‌خصوص در شهر قم حضور پرشوری دارند و همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعة الزهرا(س) افزود: طلاب جامعة الزهرا(س) توانسته اند در جشنواره شعر و همچنین در یازدهمین نمایشگاه دوسالانه تصویرگران استان قم موفق به کسب رتبه های برتر شوند.

 

خانم ظهیری یادآور شد: ارائه دستاوردهای طلاب خواهر جامعة الزهرا(س) در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی نشان داد که طلاب به عنوان مبلغان عرصه فرهنگ دینی متوجه نیازهای روز جامعه شده‌اند و سعی می‌کنند با تولید محتوا در این عرصه و سایر عرصه‌های فرهنگی وظیفه خود را به عنوان سربازان امام زمان(عج) به خوبی به انجام برسانند./968/ت302/ی

ارسال نظرات