۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۳۰۰
حداد عادل در همایش مردمی اصولگرایان:

مهار تورمی که منجر به رکود شود دردی از مشکلات دوا نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: امروز متاسفانه شاهد هستیم که هر نقدی در کشور ما با الفاظی همچون افراط و تندروی مواجه می‌شود.
حداد عادل در همايش ائتلاف اصولگرايان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل، سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولوگرایان عصر سه‌شنبه چهارم اسفند ماه در همایش مردمی اصولگرایان در مدرسه عالی شهید مطهری، گفت: انتخابات گذرگاهی است که ملت می‌تواند از طریق آن احساس هویت سیاسی کند، ضمن اینکه می‌توان به این مقوله به عنوان فرصتی برای اِعمال حاکمیت ملی در مسیر تجلی اراده ملی نگاه کرد.

وی افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری انتخابات یک نعمت است، در زمان طاغوت انتخاباتی نبود، مردم نیز در تعیین سرنوشت خود شرکت نمی‌کردند.

حداد عادل بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی تبدیل به الگوی مردم سالاری دینی شده است، مردم نیز می‌توانند آزادانه رأی بدهند و این‌کار را نیز با اطمینان انجام دهند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در خصوص مفهوم آزادی، بیان داشت: به برکت آزادی امروز است که اقتدار ملی داریم، به طور کل می‌توان گفت که استقلال یعنی آزادی ملت و آزادی یعنی استقلال یک فرد.

حداد عادل تأکید کرد: روز جمعه امتحان بزرگی برای ملت ماست، ملتی که از گذرگاه‌های همچون تیر 78 و فتنه 88 پشت سر رهبر به سلامتی عبور کرد.

وی ادامه داد: هفتم اسفند ماه برای احزاب و جریانات نیز یک امتحان محسوب می‌شود، این‌گونه می‌توان گفت که تمام شاخه‌های اصولگرایی تا کنون و روند پیش از انتخابات سربلند بوده‌اند.

حداد عادل با اشاره به برخی از تجارب گذشته، یادآور شد: در سال‌های قبل به دلیل برخی اختلاف سلیقه‌ها و گاهی بر اثر تفرقه تجارب تلخی را چشیدیم، اما در ماه‌های اخیر با استفاده از تجارب خود و عبرت از گذشته توانستیم به وحدت برسیم.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان با اشاره به روند رسیدن به وحدت، گفت: یک شورای 22 نفره کار گزینش افراد را بر عهده گرفت و پس از تلاش‌های بسیار توانست از بین 190 نفر یک لیست 30 نفره را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: احزاب و تمام جریانات اصولگرایی کار کردند که مردم سرگردان نشوند.

حداد عادل در خصوص روز جمعه روز برگزاری انتخابات، گفت: اولین نکته این است که باید تمام واجدان شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کنند، از آن مهم‌تر باید به تمام 30 نفر معرفی شده در لیست رأی بدهند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید فکر کنیم رای دادن به چند نفر اول کفایت می‌کند، ضمن اینکه باید در موضوع مهم انتخابات خبرگان هم لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را مدنظر خود داشته باشیم.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در خصوص شعار ائتلاف، عنوان داشت: ما به این دلیل موضوع معیشت را به عنوان اولین هدف انتخاب کردیم که اعتقاد داریم امروز اقتصاد ما مشکل دارد و بیکاری در جامعه فراوان است.

وی اضافه کرد: قطعا مهار تورمی که به رکود کنونی منجر شود ایجاد اشتغال نمی‌کند و مشکلات را بر طرف نخواهد کرد.

حداد عادل تأکید کرد: حالا که امروز دولت می‌خواهد در دوران پسا برجام حرکت کند، باید کاری کنیم که چرخ اقتصادی بدون وابستگی به خارج بچرخد.

وی تصریح کرد: ما نگران شرکت‌هایی هستیم که وارد کشور می‌شوند، زیرا ما نمی‌خواهیم کشور ما بازار مصرف کالاهای خارجی شود.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان به منویات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت: سالهاست که مقام معظم رهبری در برابر جنگ اقتصادی دشمن پادزهر اقتصاد مقاومتی را تجویز کرده‌اند اما امروز شرایط اقتصاد مقاومتی و نیل به این هدف در کشور دیده نمی‌شود.

وی در خصوص امنیت بیان داشت: ما به این دلیل امنیت را مدنظر قرار داده‌ایم که امروز در منطقه نا‌امنی‌های بسیاری دیده می‌شود اما نظام ما به برکت رهبر معظم انقلاب و مدافعان حرم در امنیت کامل به سر می‌برد.

حدادعادل یادآور شد: زمانی‌که آمریکا و اسراییل میخواستند به بهانه عربی بشار اسد را سرنگون کنند، رهبر معظم انقلاب رمودد که سرنوشت سوریه را مردم آن کشور تعیین می‌کنند و کسی نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد.

وی به مضوع مهم اقتصاد اشاره کرد و بیان داشت: به این دلیل که می‌دانیم اقتصاد اهمیت بسیاری دارد، در لیست خود 10 نفر اقتصاددان قرار داده‌ایم که بسیار کاردان هستند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان به حضور روحانیون در فهرست اشاره کرد و بیان داشت: 4 نفر روحانی ارزشمند در لیست قرار گرفته‌اند که دوره قبلی مجلس نیز حضور داشته‌اند، ضمن اینکه سهم خانواده ایثارگران و جانبازان و جامعه مهم زنان نیز در لیست مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به مضوع مذاکرات هسته‌ای، ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که تیم هسته‌ای ما تمام تلاش خود را به کار بسته است، اما چیزی بسیار مهم است موضوع اعتماد نداشتن ما به طرف پابرجاست.

حداد عادل ادامه داد: ما به هیچ عنوان به آمریکا اعتماد نداریم، دقیقا شاهد بودیم که فردای برجام آن‌ها شروع به تحریم‌های جدید با شکل و شمایل و نام‌های دیگر به جز هسته‌ای کردند، ضمن اینکه قیمت نفت را آن‌قدر پاین آوردند که به ما ضربه بزنند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان تصریح کرد: نباید واقع بینی در قبال آمریکا را تندروی و افراط نامید، متاسفانه امروز یک عده هر کاری که می‌کنند اعتدال می‌نامند و هر نقدی را با نام‌های افراط و تندروی مواجه می‌سازند.

وی اظهار داشت: ما مجلسی را می‌خواهیم که در فضای پسابرجام مراقب نفوذ در منافع ملی ما باشد.

حداد عادل در خصوص نفوذ، گفت: اگر مسأله نفوذ را فقط یک شعار انتخاباتی ببینیم به سختی اشتباه کرده‌ایم، ما اعتقاد داریم که مجلس باید از دولت حمایت کند تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: ما نگران حوادث تلخ 10 سال اخیر هستیم، امروز از برخی تبلیغات به راحتی می توان صدای پای مجلس ششم را شنید، کسانی که تا دیروز دم از تحریم انتخابات می‌زدند امروز دعوت به شرکت و امید می‌کنند.

حداد عادل ادامه داد: رفتار متناقض یک عده را می‌توان در جایی دید که یازده میلیون اختلاف رای را تقلب معرفی کردند اما زمانی که نامزد آن‌ها تنها با 350 هزار رای اختلاف رییس جمهور شد انتخابات را کاملا صحیح و قانونی خواندند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد از برخی خواستند که به قانون احترام بگذارند اما همین افراد در برابر ولایت و نظام ایستادند و دست به اردو کشی خیابانی زدند.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: در زمانی که بشار اسد با مشکل مواجه شده بود 207 پزشک از داخل کشور ما نامه نوشتند و مشروعیت وی را زیر سوال بردند.

وی با پرداختن به تحرکات اخیر تلویزیون دولتی بریتانیا، بیان داشت: امروز بی بی سی به چهره‌های سرشناس ما توهین می‌کند و تعیین تکلیف نیز می‌کند، باید از یک عده پرسید شما چه کار کرده‌اید که مورد علاقه بی بی سی قرار گرفته‌اید.

وی در خصوص آمریکا نیز گفت: سکوت چند روزه آمریکا در قبال کشور و ملت ما مقطعی است و فردای انتخابات باز دوباره شروع به تحریم و فشار خواهد کرد.

سخنگوی ائتلاف بزرگ اصولگرایان تأکید کرد: باید مردم در خصوص هیجانات احتمالی بسیار مراقب باشند و در قبال هر حرکتی در جامعه در روزهای باقی مانده تنها با بصیرت عمل کنند.

حداد عادل در پایان، گفت: مردمی که 9 دی را رقم زدند بدانند که این فهرست مدافع تمام رشادت‌های بصیرانه روز نهم دی ماه می‌باشد./856/پ201/ج

ارسال نظرات