۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۸۳۰۴
حجت الاسلام پناهیان:

هر رأی مردم حمایت از نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان مردم را دارای رشد سیاسی توصیف کرد و گفت: حتی خطاکاران انتخابات گذشته به ساز و کار انتخابات تمکین کرده‌اند و به دنبال شرکت در انتخابات پیش رو و استفاده از ساز و کار قانونی انتخابات هستند.
پناهيان
حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی گفت: مردم در همه این سال‌ها با تمام هجمه‌هایی که به انتخابات شده است باور کرده‌اند که حضورشان در انتخابات نه تنها مؤثر بلکه ضروری است.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: اکنون کسانی را می‌بینیم که متواضعانه با شرمندگی پنهان خود از گذشته به ساز و کار انتخابات کشور تمکین می‌کنند که سابق سعی می‌کردند نقش اپوزیسیون بازی کنند و در فتنه 88 اصل انتخابات را مخدوش نشان دهند.
 
حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: دشمنان هم از طرفی هوس دخالت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دارند، از طرفی باید از اثرگذاری خطاکاران انتخابات سابق در این انتخابات جلوگیری کنیم هر چند این خطاکاران نیز با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات امروز به طراوت این نظام و صحت ساز و کار انتخابات در کشور معترف هستند.
 
وی ادامه داد: کسانی که سابقاً به دنبال اختلاف افکنی بودند و سعی می‌کردند ساز و کار انتخابات را زیر سئوال ببرند امروز آن را قبول کرده‌اند و سهم خواهی قانونی از این انتخابات نشان می‌دهد که مرور زمان باعث برگشت فهمیدن اشتباهات گذشته‌شان شده است.
 
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آنها که دچار فتنه شده بودند نسبت به سلامت و صحت انتخابات باور پیدا کردند و این روشی دیگر از عذرخواهی از گذشته است که در انتخابات شرکت می‌کنند؛ جالب است که همه گروه‌ها مردم را تشویق به شرکت در انتخابات می‌کنند که موجب اقتدار نظام است و کشوری که بتواند در عرض مدت کوتاهی معترضین خود را متواضعانه در مسیر نظام برگرداند نشان از سلامت سیاسی‌اش دارد.
 
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب از هر جناح و گروهی گفت: این دعوت زمانی صورت گرفته است که مردمی بودن نظام و رهبری بر همگان ثابت شده است و به این روش رهبر معظم انقلاب میدان را حتی برای معترضین باز می‌گذارد.
 
وی دعوت رهبر معظم انقلاب از معترضین برای شرکت در انتخابات را باعث اقتدار و افتخار نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: طنین و پژواک فرمایش رهبر معظم انقلاب در دعوت همه گروه‌ها قابل مشاهده است و این مسائل وقتی از بیرون مرزهای جمهوری اسلامی نظاره می‌شود برای هر دوستدار جمهوری اسلامی لذت بخش خواهد بود.
 
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ما با نوع شرکت خود در انتخابات و رأیی که می‌دهیم اولاً حمایت خود را از نظام و بعد از آن حمایت یا انتقاد خود را از دولت نشان می‌دهیم؛ به این وسیله می‌توان امید به اصلاح امور در آینده را افزایش داد و از اقدامات مثبت حمایت کرد.
 
حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: امروز همه جریان‌ها از مردم می‌خواهند که حتی کسانی که منتقد شرایط موجود هستند، پای صندوق‌های رأی به صورت مدنی اعتراض خود را اعلام کنند؛ این معنای زندگی جمعی و حیات سیاسی جامعه است که باید بسیار پر رونق‌تر از گذشته باشد که بتوانیم به حل مشکلات در آینده امیدوارتر شویم؛ اگر کسانی به شرایط معیشتی موجود معترض است یا اقدامات دولت را در این زمینه ناکافی می‌داند می‌تواند با رأی خود اعتراضش را بیان کند./836/ت302/ج1
ارسال نظرات