۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۴۴۰
عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی:

ایجاد دو دستگی و اختلاف راه همیشگی نفوذ دشمن در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ جمشیدیان با اشاره به این‌که نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ استکبار است، گفت: رهبر معظم انقلاب تا اکنون در 400 مقوله و بعد از برجام 70 مرتبه به موضوع رخنه و نفوذ دشمن پرداخته اند.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار جمشیدیان، عضو هیأت علمی دانشگاه دفاع ملی، ظهر امروز در نشست نفوذ سیاسی، چیستی و چرایی که در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه عباسقی خان برگزار شد به موضوع "نفوذ سیاسی در کلام رهبری" پرداخت.


وی با اشاره به اینکه نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ استکبار است، گفت: رهبر معظم انقلاب تا اکنون در 400 مقوله و بعد از برجام 70 مرتبه به موضوع رخنه و نفوذ دشمن پرداخته اند که سخنان ایشان باید مورد توجه علمی و عملی حوزویان، دانشگاهیان و کارگزاران نظام اسلامی قرار بگیرد.


جمشیدیان با بیان اینکه مفهوم نفوذ از دیدگاه رهبری رخنه کردن، تحت تاثیر قرار دادن و جا باز کردن در بین مراکز حساس و مسؤولان و نخبگان است، اظهار کرد: نفوذ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین خطری است که استکبار و به ویژه آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از این طریق است و جلوگیری از نفوذ جزء اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب نفوذ را به 4 دسته ماهیت(علنی و پنهانی)، قلمرو(داخلی و خارجی)، زمان (تدریجی و ناگهانی) و هدف(جلبی و رخنه ای) و انواع فرهنگی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی تقسیم کرده اند.



وی ایجاد دو دستگی و اختلاف را راه همیشگی نفوذ دشمن در جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این راه نفوذ از ابتدای انقلاب در بین قوای سه گانه بوده است.


جمشیدیان تبلیغات، شایعه پراکنی، فساد، دروغ سازی و جلب عناصر ضعیف را از راه های نفوذ دشمن در کلام رهبری دانست و افزود: نفوذ در ارکان حاکمیت و ارتباطات سیاسی و ایجاد رخنه در دیواره این نظام از راه های نفوذ دشمن است.


وی در ادامه به ابزارهای نفوذ در کلام رهبری اشاره کرد و اظهار کرد: ماهواره، رادیوهای بیگانه، مطبوعات و مذاکره از جمله ابزارهای دشمن است که یکی ازموضوعاتی که رهبری نسبت به این قضیه تاکید داشتند بحث مذاکره بود که فرمودند به لبخند دشمن اعتماد نکنید.


جمشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه دشمن هدفش امنیت ملی کشور است، افزود: قداست شکنی از مسائل سیاسی اسلام، فروپاشی، براندازی و به جان همدیگر انداختن ملت ها از اهداف دشمن است.


وی با اشاره به اینکه نخبگان، مردم، مسؤولان و سازمان های مهمی همچون مجلس شورای اسلامی و وزارت اطاعات مورد آماج نفوذ دشمن هستند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بارها به سابقه تاریخی نفوذ در ایران و سایر کشورها پرداخته‌اند.


جمشیدیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دو نکته اساسی استفاده از تاریخ و تمثیل در بیانات خود دارند؛ به تاریخ شکل گیری جریان نفوذ در ایران پرداخت و ابراز کرد: نفوذ در ایران از دوران قاجار شروع شده و در دوران سلطنت رضاخان، دوران مشروطیت و دوران محمد رضا پهلوی و در دوران اوایل انقلاب اسلامی هم بوده که در این دوران بیشترین ضربه به اسلام وارد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نفاق از دیدگاه رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان می فرمایند: مظهر نفاق دشمنی پوشیده و نقابدار است که دارای شیوه های متعدد می باشد.


جمشیدیان در ادامه به بیان اینکه سه دسته منافق در قرآن ذکر شدهاست، افزود: گروه اول کسانی بودند که مجبور شدند به اسلام روی بیاورند و ایمان و احساسات به اسلام در دل آنها وجود نداشت و گروه دوم کسانی بودند که هیچ نشانه ای از نفاق در این ها نبود و به مرور دچار عوارضی شدند که این عوارض کار دستشان داد و این ها را از پای در آورد و گروه سوم افرادی بودند که در مدینه ایمان آوردند و دچار لغزش شدند و خودشان را حفظ نکردند.

وی با اشاره به اینکه علائم نفاق در مومن در اثر خلافکاری و گناه کردن و مراقبت معنوی نکردن است، خاطر نشان کرد: مشکل نفاق عبارت از ناشناختگی است و راهکارش مراقبت از گناه نکردن است.


جمشیدیان در پایان به راهکارهای ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: وحدت کلمه مسلمین، ایستادگی و وفاداری، هوشیاری مسؤولان، عدالت اجتماعی، دعا، مشارکت جدی سیاسی، خدمت رسانی به مردم، تقویت بصیرت در مسائل گوناگون و اصلاح و ترمیم نقاط ضعف پذیر و رخنه پذیر نکاتی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن‌ها تاکید دارند./859/202/ب1

ارسال نظرات