۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۸۴۶۷
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری در فرهنگ، لازمه پیشرفت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گرمابدشتی با تأکید بر این که لازمه پیشرفت جامعه، سرمایه گذاری در فرهنگ است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به دنبال وضع قوانینی باشند که وضعیت فرهنگی جامعه ارتقا یابد و آرمان‏ها و الگوهای اسلامی رعایت شود.
محمد گرمابدشتي

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت فرهنگ در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ضروری است که فرهنگ سازی انتخابات در جامعه انجام شود.

 

وی اظهار داشت: در صورتی که فرهنگ سازی انتخاباتی در جامعه انجام شود، نماینده ای که برای جامعه و کشور مفید است، به مسائل فرهنگی اهمیت می دهد و دنباله رو ارزش های اسلامی است، انتخاب می شود.

 

معاون ارتباطات و همکاری حوزه علمیه با آموزش پرورش قم ابراز کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که انتخاب خبرگان رهبری، مهمترین انتخابات در کشور است؛ چرا که مردم، رهبر جامعه اسلامی را با یک واسطه انتخاب می کنند؛ در واقع رأی به خبرگان نسبت به رأی مجلس ارجحیت دارد.

 

وی درباره وظیفه فرهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس تأثیر گذاری زیادی در فرهنگ جامعه دارند؛ به ویژه نمایندگانی که در کمیسیون فرهنگی مجلس هستند باید قوانینی را وضع کنند که در ارتقای فرهنگ اسلامی تأثیر داشته باشد.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ حجاب اسلامی، وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس است و نمایندگان باید توجه داشته باشند که در یک جامعه اسلامی آرمان ها و الگوهای اسلامی باید رعایت بشود.

 

وی با انتقاد از شیوه های غیر اخلاقی کسب رأی برخی نامزدهای انتخابات ابراز کرد: گاهی اوقات برخی نامزدهای انتخابات مجلس به حاشیه می پردازند و خود را از فرهنگ جدا می کنند؛ ادعا می کنند که نماینده مردم ایران هستند اما به اسلامی بودن آن هیچ توجهی ندارند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: لازمه پیشرفت جامعه، سرمایه گذاری در فرهنگ است؛ پیشرفت فرهنگ جامعه مقدمه پیشرفت آداب اجتماعی بوده و فرهنگ فقط شامل نماز و حجاب نمی‏شود.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی درباره آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: متأسفانه برخی جوانان به دلیل نا آگاهی، دست به اقداماتی می زنند که آینده آن ها را به خطر می‏اندازد؛ اگر آینده نگری در جامعه فرهنگ سازی شده باشد، هیچ گاه جوانان ما به طرف چنین معضلاتی نمی روند.

 

وی نسبت به خطرات روی آوردن جوانان به اعتیاد هشدار داد و اظهار داشت: فردی که به دلیل نداشتن صبر در برابر مشکلات و یا نا آگاهی به سمت مصرف مواد مخدر روی می آورد، آینده خود را تباه کرده است؛ چرا که اختلالات روانی متأثر از مصرف این مواد، منجر به عکس العمل های ناگوار و بعضا طلاق و بی سرپرست شدن فرزندان آن ها می‏شود؛ آگاهی بخشی در این زمینه باید گسترش پیدا کند./840/ت302/ی

ارسال نظرات