۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۸۴۷۵

عالم بحرینی به اتهام آشوب و اغتشاش به اداره آگاهی فراخوانده شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرین به اتهام سخنان افراطی و اغتشاش آمیز به مرکز پلیس فراخوانده شد.
حجت الاسلام محمد صنقور امام جمعه الدراز بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه قفول بحرین صبح امروز چهارشنبه از سوی مسؤولان این کشور به اداره آگاهی منطقه بدیع فراخوانده شد اما بدون آنکه اتهامی به وی متوجه شده یا تحقیق و بازجویی از وی صورت گیرد، آزاد شد.


فراخواندن شیخ صنقور به اداره پلیس تنها به فاصله دو روز از تهدیدات راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین به وقوع پیوست.


راشد بن عبدالله در سخنان روز یکشنبه خود با توصیف گفتمان دینی منتقدانه به «خشونت و آشوب» تهدید کرد که شهروندان شیعی با افزایش محدودیت در عرصه آزادی‌های رسمی و اعتقادات دینی خود مواجه خواهند شد.


این اولین باری نیست که وزیر کشور بحرین به تهدید شیعیان می‌پردازد. وی چندماه قبل نیز از تصویب شرط‌هایی برای سخنرانی و نیز محدودسازی سخنان انتقاد آمیز خبر داده بود.


نیروهای امنیتی بحرین نیز بلافاصله پس از سخنان راشد بن عبدالله با حمله به نمادهای دینی در منامه پایتخت بحرین و تخریب شعائر دینی، حجت الاسلام شیخ علی رحمه و شیخ جاسم الخیاط را به اتهام انجام سخنرانی ناقدانه به مرکز پلیس فراخواندند./981/ب903/د

ارسال نظرات