۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۱۸۴۹۲
انجمن حقوق بشر بحرین:

آل‌خلیفه به دنبال محدودیت بیشتر آزادی‌های دینی در بحرین است

خبرگزاری رسا ـ انجمن حقوق بشر بحرین با انتقاد از سخنان وزیر کشور تاکید کرد که این گفتمان نشان از طرح‌های بلند مدت آل خلیفه برای محدود سازی آزادی عقیده دارد.
کميته حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن حقوق بشر بحرین سخنان راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین را « آشوب رسمی و تهدید کننده وحدت جامعه و شهروندان» توصیف کرد.


راشد بن عبدالله روز یکشنبه در سخنانی تهدید کرد که آزادی‌های دینی شیعیان و انجام مراسم‌های مذهبی مختص به این فرقه محدود خواهد شد.


در بیانیه صادره از سوی انجمن حقوق بشر بحرین آمده است: مواضع اخیر وزیر کشور بحرین مانند سخنانی که پیش از این پیرامون موضوع «مستقل بودن مسائل دینی» بیان شد، نشان از یک نقشه بلند مدت با هدف تحمیل محدودیت‌های بیشتری بر آزادی عقیده و دین در بحرین دارد.


این انجمن با بیان اینکه بیش از 60 درصد مردم بحرین از شیعیان هستند، افزود: همزیستی مسالمت آمیز باید منعکس کننده طبیعت قانونگذاری و اتخاذ تدابیر قانونی و مدنی لازم در جهت تقویت تساوی شهروندی و درمان مشکل تعدی به حقوق مردم باشد، همانگونه که ماده 18 عهدنامه بین المللی حقوق مدنی و سیاسی هرگونه تعدی و نقض حقوق شهروندی را محکوم می‌کند.


انجمن حقوق بشر بحرین در پایان مسؤولان بحرینی را به تشکیل بستری مناسب در راستای حمایت از همزیستی مسالمت آمیز میان مردم و مذاهب و نیز پذیرش تعدد ادیان و اندیشه‌های سیاسی دعوت و پرهیز از تمسّک به گفتمان خشونت آمیز و سرکوب شیعیان به بهانه مطالبه‌گری حقوق قانونی را خواستار شد./981/ب903/د

ارسال نظرات