۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۸۵۲۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

نمایندگان مجلس باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کسی که نماینده مردم می‌شود باید قادر به نظر‌دهی در زمینه‌های مختلف علمی و سیاسی باشد، گفت: همچنین نماینده باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد.
علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در مراسمی که امشب در مسجد احمد بیگ قزوین با حضور جمعی از ائمه جماعات و اساتید حوزه علمیه قزوین برگزار شده بود ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه با اشاره به ضرورت انتخابات اخیر گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم که از اهمیت بسیاری برخوردار است از این رو  باید انتخابی اصلح داشته باشیم.

 

وی در ادامه افزود: یکی از ملاک‌های انتخاب اصلح تدین کاندیدا است یعنی یک کاندیدایی که وارد مجلس شورای اسلامی و یا مجلس خبرگان می‌شود باید احراز شود که فردی مومن، معتقد و خداترس است و قیامت را قبول دارد و این امر باید در رفتارش هویدا باشد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه اضافه کرد: ملاک دیگر سیاسی بودن است یعنی بصیرت داشتن و آگاه بودن به شرایط زمان و مملکت و آشنا بودن به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر ویژگی‌های است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه کسی که نماینده مردم می‌شود باید قادر به نظر دهی در زمینه‌های مختلف علمی و سیاسی باشد تصریح کرد: از این رو باید اطلاعات بالایی داشته باشد، همچنین باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد، کشوری که به واسطه ولایت فقیه اداره می‌شود و به واسطه رهبر مجتهد و مرجع تقلید اداره می‌شود،  نماینده آن نمی‌تواند التزام عملی به ولایت فقیه نداشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه تصریح کرد: ممکن است کاندیداهای متعددی این ویژگی‌ها را داشته باشند اما باید کسی که صلاحیت بیشتری دارد را انتخاب کنیم.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه یکی دیگر از شرایط کاندیدا استکبارستیزی است گفت: ما باید دشمنان را شناخته و درباره راهکار مبارزه با آنها آشنایی داشته و در واقع باید دشمن شناس و دشمن ستیز باشد و از طرفی هم باید دوستان نظام اسلامی را شناخته تا با هم متحد باشند و برای حفظ و بقای نظام اسلامی با هم همکاری داشته باشند.

 

وی درباره اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: بر ما واجب است در انتخابات شرکت کنیم از این جهت که باید در سرنوشت خود دخالت داشته باشیم، از این رو میلیون‌ها انسانی که در یک کشور زندگی می‌کنند سرنوشت بسیاری از کارهای آنها به دست نظام صورت می‌گیرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه اضافه کرد: این نظام در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی  برنامه ریزی‌های دقیقی دارد و اجرای این سیاست‌ها از طریق نمایندگان مجلس و از جهتی خبرگان است که در تعیین رهبری نقش دارند بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشیم و در انتخاب آنها دخالت نداشته باشیم.

 

دخالت در حکومت هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: از این جهت دخالت در حکومت هم واجب شرعی و هم واجب عقلی است یعنی عقل هر کس شهادت می‌دهد باید در سرنوشت خود دخالت کند.

 

وی در پایان با اشاره به اثرات بی‌تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات یادآور شد: بی تفاوتی نسبت به انتخابات موجب می‌شود دنیاطلب‌ها، ریاست طلب‌ها و کسانی که با سفرهای رنگین مردم را فریب می‌دهند به مجلس رفته و نفوذ کنند و آنجا قوانینی را به نفع سرمایه داری و دنیا تصویب کرده و اجرا کنند و کم‌کم نظام اسلامی از اهداف خود فاصله بگیرد./873/202/ب2

ارسال نظرات