۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۸۵۳۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

رسالت روحانیت تبیین معیارهای انتخاب اصلح برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی معیارهای لازم برای انتخابات را همواره گوشزد می کنند، گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در شرایط فعلی این است که مردم را نسبت به معیارهای مورد نظر رهبری آگاه و آشنا کنند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امشب در نشست ماهانه روحانیان مرکز استان با اشاره به در پیش بودن آزمون مهم ملت ایران در هفتم اسفند ماه امسال، این انتخابات را از اهمیت بالایی توصیف کرد و گفت: دشمن برای تضعیف انتخابات روز جمعه برنامه های مهمی را از مدت ها قبل آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که روحانیت باید ضرورت حضور حداکثری در انتخابات را برای مردم به خوبی تبیین کند، ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا شاهد تحقق حماسه سیاسی در هفتم اسفند امسال باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری تبیین معیارهای انتخاب اصلح برای مردم را از دیگر وظایف مهم روحانیت در آستانه انتخابات دانست و تصریح کرد: تبیین معیارهای انتخاب اصلح یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت در شرایط کنونی است.

 

وی با تأکید براین که فرد اصلح کسی است که به اهداف امام، انقلاب، و نظام اسلامی معقتد و پایبند باشد، گفت: فردی را به عنوان اصلح انتخاب کنیم که معتقد به آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تعهد به قانون را یکی دیگر از معیارهای فرد اصلح در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: تعهد به قانون اساسی و آرمان های نظام و رهبری نباید تنها در شعار باشد بلکه باید در عمل نیز دیده شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی معیارهای لازم برای انتخابات را همواره گوشزد می کنند، گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در شرایط فعلی این است که مردم را نسبت به معیارهای مورد نظر رهبری آگاه و آشنا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران بار دیگر بر حضور آحاد جامعه اسلامی در انتخابات روز جمعه تأکید کرد و گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف دینی و ملی است و روحانیت باید این مهم را برای مردم به خوبی تبیین کند.

 

حجت الاسلام طاهری با مهم ارزیابی کردن این دوره از انتخابات به ویژه مجلس خبرگان رهبری، حضور در صحنه مردم را تعیین کننده و عامل عزت و اقتدار نظام دانست و خاطرنشان کرد:‌ ملت ولایت مدار ایران اسلامی در پاسخ به ندای ولی فقیه در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد و فرد اصلح را برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسانه های بیگانه به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند، افزود: ملت هوشیار و با بصیرت کشورمان جمعه این هفته با حضوری گسترده در پای صندوق های رأی به دشمنان نظام و انقلاب خواهند فهماند که همچنان پشتیبان محکمی برای انقلاب هستند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایش‌های خود تأکید کردند در خبرگان باید کسی انتخاب شود که در مقابل آمریکای جنایتکار ایستادگی کند همچنین به سیاستمداران توصیه کردند در حوزه سیاست از مرزهای سیاسی حفاظت و پاسداری کنند.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: سعی همه ما باید بر این اصل استوار باشد که مردم را نسبت به حضور در انتخابات و صحنه‌های این چنینی توجیه کنیم، هر چند که مردم توجیه شده هستند، اما می‌توانیم آگاهی آن‌ها را نسبت به این مسأله افزایش دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امروز نظام اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی امروز در عرصه جهانی عزت و اقتداری غیر قابل وصف دارد، افزود: ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت به کشوری اثرگذار و مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش غرب برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: به برکت رهنمودها و هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری، کشورهای غربی دربرابر ملت ایران زانو زده اند.  

 

وی، وحدت و همدلی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای توطئه افکنی در کشور به کار گرفتند، وحدت با محوریت ولی فقیه مهم ترین نیاز کشور است./950/202/ب2

ارسال نظرات