۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۵۹۸
آیت الله نظری:

هفتم اسفند تجلی حضور با شعور و حداکثری ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه امروز با صدور پیامی به مناسبت هفتم اسفند، بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد.
حضرت آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز با صدور پیامی به مناسبت هفتم اسفند، بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است، ملت رشید و نجیب ایران با پیروی از اساس شریعت نبوی و استمرار آن تحت ولایت علوی و دیگر ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام وظائف دینی، شرعی و اجتماعی را در مواقع حساس به نحو احسن نشان داده و می دهند. نیاز به امر و نهی نداشته و ندارند لیکن از باب یادآوری و تذکر به استحضار می رساند؛ دنیای امروز چشم به ایران که مهد تشیع هست دوخته و حرکات و سکنات مردم شریف برای آنها بسیار اهمیت دارد.

 

این پیام می افزاید؛ لذا با در نظر گرفتن مصالحه عالیه مملکت که باز هم با همت و استعانت شما ملت رقم می خورد در روز موعود هفتم اسفند مجدانه و ساعیانه خود و دیگران را هم تشویق نمائید همه پای صندوق رأی حاضر شوید و با شناخت به گزینه ای مناسب، ولایت مدار، انقلابی، توانمند، دانا، فهیم، خبره، جامعه شناس و مردم دوست و درد آشنا در مجلیسن خبرگان و شورای اسلامی در سراسر کشور رأی دهید. بی تفاوت نباشید. کشور را خانه خود بدانید اعتراض، انتقاد و خواسته های معقول را به زمان دیگر موکول نمائید.

 

در ادامه این پیام آمده است؛ حضور با شعور و حداکثری را به جهانیان نشان دهید که نفعش باز به خود، ملت و مملکت می رسد. مراکز مربوطه مذکور به آراء مردم احترام بگذارید، امانت دار باشید، حق الناس که همانا رأی مردم هست را تفسیر به نظر و تعبیر به سلیقه گروهی و هندسی ننمایید.

 

این پیام می افزاید؛ آیت الله نظری در ادامه پیام خود آورده است؛ ملت ایران زنده، ارزنده پاینده، هوشند، بلند نظر، دلسوز به دین، ملت و مملکت هستند و آینده فرزندان و جوانان خود را تضمین می کنند. نکند که دلسرد و ناامید شوند. این ملت و مملکت قرآن و عترت و مکتب را بر اساس توحیدی نبوت و امامت و در زمان غیبت کبری فقها مراجع علماء و رهبری را اعتقاد و باور دارند و به همین جهت قیام کردند و نهضت را بر این پنج اصول و محور استوار نمودند.


1- استقلال. یعنی با همه افکار و اندیشه مستقل با رویکرد تفاهم و تعاون بدون تحمیل سرنوشت خود را می سنجند و این عالیترین استقلال و مستقل بودن هست.
2- آزادی. ملت ایران آزاد منش بلند نظر دارای تفکرات عالی هستند در چهارچوب فرمان الهی آزادانه تأمل نموده و عمل به وظائف شرعی و ملی می نمایند.
3- جمهوری. بنا و قاعده جمهوریت این است که همه سلایق باید در صحنه باشند همه ایده ها باید احترام شوند همه گروه، جناح و فرق باید در تصمیمات کلان مملکت دخالت، نظارت و اشراف داشته باشند و الا می شود کشور و مملکت در اختیار عده ای و محدودیت مقبولیت عام را ندارد بلکه صدمه وارد می نماید و البته همه مردم باید گوش به فرمان علما، مراجع، روحانیت و رهبر معظم علاوه بر خرد جمعی حرکتی معتدلانه، منطقی برای خویش ترسیم نمایند.
4- اسلامی. نظام بر قاعده اسلامیت یعنی در هر مرام و ایده ای که باشیم به یک اصل بلاانکار را باید پایبند بود چه بهتر از اسلام که دارای شرایع متعالی، وحیانی، الهی، عقلانی، برهانی استدلالیست.
5- ایران. ایران مهد پرگهر، مرکز و خانه اندیشمندان، نخبگان، فرزانگان، دلباختگان به حریم قدسی علی وآل علی، سرسپردگان به استان جان رمز وجود و جوهر هستی مولا و مقتدایمان امام زمان اروحنافداه.

 

در ادامه این پیام آمده است؛ پس بر اصول پنج گانه اصل عقلانی ملت ایران، این نظام را پذیرفتند متصدیان امور باید ملت را از این پنج اصل رنجور و ناراحت نکنند و تحت لوای نظام و اسلام مردم را جدا از این اساس ندانند. اتهامات، افتراء، شهادت نا حق، گزارشات مسموم و ناصحیح که امروز دنیای تمدن را هم به این درد بی درمان مبتلا کرده است برای رغیب یا همتای خود تا سر حد نابودی می برد باید گفت پناه می بریم به خدا. در کشور دینی این همه گناه و معصیت و رفتار غیر انسانی و غیر عقلانی، با شریعت برکت باری که با یک کلمه لا اله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله مردم را مسلم و دین باور به حساب می آورد احدی حق ندارد مردم را متهم کند. دینداری و ایمان و شیعه بودن طبق اعتقاد درونی و شخصی است.

 

این پیام می افزاید؛ روزهای مهمی در پیش است با اندیشه و تبادل نظر و غیر بینی و خیر پرانی دیدگاه شرعی، مکتبی و اجتماعی خود را جامعه عمل بپوشانیم و دشمنان دین و جمهوری اسلامی ایران و جاهلان در عرصه زاویه به دیدگاه مرجعیت و رهبریت که دنیا را آشفته کرده اند ناامید گردانید. امیدوارم منتخبین شما ملت شریف در مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی بعد از رأی اعتماد و وثوق ملت وظیفه شناسی و مردم داری و اهداف و نظر و خواسته مردم فراموش نکرده و رضای خالق و رفاه مخلوق را به دیده منت بگیرند. در خصوص بیکاری، رفع گرانی سروسامان دادن به رفاه عمومی و آبادانی مملکت و اقتصاد سالم و شرعی در امورات جاری شود. در خصوص گردشگری، صنعت و کشاورزی و دیگر موارد مطروحه هر چه در توان دارند در چهارچوب قانون دریغ ننمایند.

 

مأمورین و مسؤولین‌کشوری و منطقه و شهر بدانید و توجه کنید و ملاک قرار دهید و بس کنید و روش گذشته را تأمیم و ترمیم و نابسامانی ها را سروسامان دهید. جامعه و مصادر کشور از شخص امام امت که استاد بزرگوارم بود و مقام معظم رهبری که ندیم، شفیق و صدیق بنده می باشد و دیگر امنا قوم، امت و جامعه بنده را خیر خواه عام می دانند و می شناسند به این اصل توجه شود و شما هم تأسی و عمل کنید.

 

مردم ایران عموماً و مازندران خصوصاً چون شیعه هستند در زمان غیبت عالمان ربانی و فقهای عادل را پناهگاه ولی فقیه و حاکم شرع خود می دانند و برای این خادمان به دین و مملکت جان می دهند و آن را ملاذ و مرجع خود می دانند./950/203/ب3

ارسال نظرات