۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۸۶۱۴
امام جمعه جیرفت:

دشمنان در صدد تخریب جایگاه ولایت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت گفت: بحث امروز ما ولایت است، بنابراین امروز زمان دفاع از حریم ولایت است؛ تمام اقشار جامعه باید با توجه به جایگاه خود از ولایت دفاع کنند و در جهت نهادینه کردن سیره اهل بیت(ع) در جامعه نیاز به فرهنگ سازی داریم و در این امر مسؤولان و اقشار مردم باید تلاش بیشتری انجام دهند؛ چرا که دشمن به شدت در حال کار کردن است.
امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: حضرت امام(ره) فرمودند «انقلاب را مردم انجام دادند و اداره انقلاب هم با مردم است» و انتخابات یکی از صحنه های حضور مردم است تا برای آینده و سرنوشت کشور خود تصمیم گیری کنند.


وی بیان کرد: اعتماد و اعتقادی که حضرت امام(ره) داشتند نسبت به مردم، نامزدهای که می آیند باید خود را خدمت گذار مردم باشند و مشکلات مردم را در حد امکان برطرف کنند و در روایات امده است کسانی که توانایی انجام کاری را دارند باید در خود احساس کنند و به مردم جامعه خدمت کنند و اگر در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کوتاهی کند، روز قیامت مسؤول می باشد و سوره صافات در قرآن کریم بیانگر این واقعیت است که خداوند در روز قیامت می فرمایند« این ها را نگه دارید، این ها مسؤولند وباید مورد سوال قرار گیرند».


امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام فاطمیه یادآور شد: از فاطمیه می توان درس های زیادی گرفت، فاطمه زهرا(س) یک نفر بودند اما از ولایت دفاع کردند و مسؤول بودند که آن حضرت می فرمایند« مثل امام مثل کعبه است» و کعبه را نمی توان جابه جا کرد، بلکه همه باید بیایند دور کعبه طواف کنند وامام نیز همین حکم را دارد وهمه باید در خانه امام بیایند وامام نباید سراغ مردم بیاید.


حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) از ولایت دفاع و خود را فدای ولایت کرد، بنابراین وظیفه همگان است در دفاع از ولایت کوشا باشند و در صحنه حضور یابند از ولایت و رهبری دفاع کنند.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: جایگاه ولایتمداری حضرت زهرا(س) بر هیچ کس پوشیده نیست، آن حضرت از ولایت دفاع کردند و خود نیز فدای ولایت شدند و این امر نشان می دهد که اگر بنا به شرایط نیاز باشد باید جان خود را تقدیم ولایت کنیم.

 

وی یادآور شد: بحث امروز ما ولایت است، بنابراین الان زمان دفاع از حریم ولایت است؛ تمام اقشار جامعه باید با توجه به جایگاه خود از ولایت دفاع کنند و در جهت نهادینه کردن سیره اهل بیت(ع) در جامعه نیاز به فرهنگ سازی داریم و در این امر مسؤولان و اقشار مردم باید تلاش بیشتری انجام دهند؛ چرا که دشمن به شدت در حال کار کردن است.

 

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: مسأله ولایت امروز بر کسی پوشیده نیست و این جایگاه از اهمیت بیشتری برخوردار است و تمام سیاست مداران آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر اروپایی به دنبال این هستند این جایگاه را تخریب کنند و یا پایه های آن را سست کنند.

 

حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: اگر امروز کسی کاری را در خط رهبری و ولایت انجام دهد و باعث تقویت نظام شود مشخص است در خط حضرت زهرا(س) حرکت می کند و اگر کسی برخلاف ولایت و رهبری حرکت کند در واقع از مخالفین و قاتلین آن حضرت محسوب می شود، چرا که آن حضرت در راه ولایت تلاش کردند و می دانستند ولایت در جایگاه و ارزشی قرار دارد.

 

وی گفت: هر رأی در انتخاب و سرنوشت کسی بسیار اثر گذار است و خداوند می فرمایند «هرکس یک نفر را از اعتقادات منحرف کند در واقع همه مردم را به انحراف کشانده است» و بنابراین ولایت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و وظیفه همگان است با حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از ولایت و رهبری حمایت کنیم و به دشمنان ثابت کنیم مردم ایران همواره در هر کجا و هر شرایطی با رهبر خود هستند و ولایت را رها نخواهند کرد./9709/302/ب2

ارسال نظرات