۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۱۸۶۴۷

همایش بین‌المللی «کوثرشناسی» در کربلا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی کوثرشناسی همزمان با ایام فاطمیه در سالن اجتماعات خاتم الانبیاء حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
همايش کوثرشناسي همايش کوثرشناسي

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از کربلا، همزمان با ایام فاطمیه، همایش بین‌المللی «کوثرشناسی» امروز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ایران و عراق در سالن اجتماعات خاتم الانبیای حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق طی سخنانی در این همایش به تشریح مفهوم کوثر از دیدگاه احادیث و روایات معتبر وارده پرداخت و اظهار داشت: آنچه که مسلم است؛ حضرت فاطمه (س) کوثر دنیا و آخرت است ومصداقی کامل تر از آن حضرت برای کوثر وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: اسلام حقیقی را نسل فاطمه(س) مقابل اسلام اموی پیاده کرد، همانطور که امروز نسل ایشان، اسلام ناب محمدی(ص) را در مقابل اسلام آمریکایی معرفی می کند، در حقیقت فاطمه لیله القدر عارفان است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود: امام صادق(ع) می فرماید؛ هر کس به معرفت حضرت فاطمه برسد، مانند کسی است که لیله القدر را درک کرده است، بشر عادی نمی تواند حقیقت آن بانوی مکرم اسلام را درک کند، چراکه فاطمه(س) آیینه تمام نمای صفات الهی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امروز شاهد تقابل معرفتی کوثر و تکاثر هستیم، اظهار داشت: جریان تکاثر موجب بحران اخلاقی، معرفتی، تربیتی و سیاسی در غرب شده است، این جریان مبتنی بر مادی‌گرایی بوده و سعادتی برای بشریت ندارد.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق افزود: در مقابل جریان کوثرگرایی کمال معرفت برای بشریت است، چنانکه امام حسن عسکری(ع) می فرماید؛ ما حجت الهی بر بشریت هستیم و فاطمه (س) حجت بر ماست.


همچنین شیخ منجدالکعبی، استاد حوزه علمیه کربلا به نمایندگی از عتبه حسینی در سخنانی با بیان این‌که کوثر همان خیر کثیر است، گفت: امروز در سراسر عالم هستی اولاد آن حضرت قابل مشاهده هستند و منشاء خیر و برکات فراوان بوده اند.


وی با بیان این‌که کوثر چیزی جز وجود مبارک حضرت زهرا(س) نیست، افزود: افتخار عتبه حسینی آن است که در خدمت شیعیان و زائران سراسر نقاط جهان است و اعتقاد داریم خدمت به زائران عامل ماندگاری و پایداری دین محمدی خواهد بود./935/ب202/د

ارسال نظرات