۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۱۸۷۰۵
مدیر کل بازرسی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

حضور 1600 ناظر و بازرس در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بازرسی استانداری کرمانشاه در نشست خبری ستاد انتخابات گفت: 1600 ناظر و بازرس در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان حضور دارند.
حجت الاسلام عزيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عبدالله عزیزی مدیر کل بازرسی استانداری کرمانشاه در نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: در انتخابات پیش رو از سامانه سهبا برای نظارت بر انتخابات استفاده می شود تا مردم و نمایندگان مجلس و خبرگان می توانند بر صحت انتخابات نظارت داشته و تخلفات از طریق سامانه پیامکی دریافت می شود.


رییس ستاد بازرسی استانداری کرمانشاه با اشاره به حضور 1600 ناظر و سربازرس در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تلاش بر این است نظارت بر انتخابات به بهترین نحو صورت گرفته و شاهد برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه و سالم باشیم.


حجت الاسلام عزیزی تأکید کرد: خوشبختانه بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در استان کرمانشاه شاهد کمترین تخلف انتخاباتی بودیم که این امر حاصل شش ماه برنامه ریزی و اندیشیدن تدابیر لازم است.


وی بیان داشت: سامانه 111 پل ارتباط میان مردم و دولت بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی و نقض قانون در شعب اخذ رأی، مردم می توانند از طریق این سامانه گزارش داده و شکایات خود را ارائه دهند.


مدیر کل بازرسی استانداری کرمانشاه با برشماری برخی تخلفات انتخاباتی تأکید کرد: با هرگونه تبلیغات غیر مجاز و نقض قوانین برخورد شده و متخلفان از 3 تا 30 روز مجازات خواهند شد.


این مسؤول با اشاره به تشابه اسمی برخی کاندیداها و اختلال در شمارش آرا ابراز داشت: برای جلوگیری از بروز اشتباه در شمارش آرای کاندیداهای با نام مشابه، کد شناسایی و نام پدر کاندیداها نیز قید شده است، در صورتی که در تعرفه ای فقط نام کاندیدا بدون در نظر نام پدر و کد شناسایی ذکر شده بود رأی به نفع کاندیدای مشهورتر شمارش می شود.


حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: در ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه کمیته حقوقی نیز فعال بوده و این کمیته پاسخگوی سوالات حقوقی عوامل اجرایی و فرمانداری ها خواهد بود.


وی در پایان گفت: امید است انتخابات پیش رو بدور از هرگونه حاشیه و تخلفی صورت گرفته و شاهد حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق های اخذ رأی باشیم./857/202/ب3

ارسال نظرات