۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۸۷۰۷

علمای بحرین مشارکت گسترده مردم در نماز جمعه را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین در محکومیت سیاست‌های نظام آل خلیفه مبنی بر افزایش محدودیت علیه شیعیان، مردم را به مشارکت گسترده در نماز جمعه این هفته دعوت کردند.
کبار علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای در راستای اعلام همبستگی با حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرین و محکومیت سیاست‌های نظام آل خلیفه، خواستار مشارکت گسترده مردم در نماز جمعه این هفته سراسر کشور شدند.


در این بیانیه آمده است: مساجد، حسینیه‌ها، گفتمان دینی، وظایف علما، ائمه جمعه و جماعت، مبلغان و سخنرانان و هر آنچه که مرتبط با مسائل دینی خاص مرتبط با طایفه کریم شیعه در بحرین باشد، در وضع بسیار خطرناک و نگران کننده‌ای قرار گرفته است زیرا حکومت آل خلیفه محدودیت‌های قابل ملاحظه‌ای را علیه آزادی‌های دینی اعمال کرده است در حالی که عهدنامه‌های بین المللی و قوانین دولتی این حقوق را به رسمیت شناخته است.


این بیانیه افزود: امامان جمعه و جماعت و نیز سخنرانان دینی برای هر کلمه‌ای که بر زبان جاری می‌سازند مورد بازجویی قرار می‌گیرند گو آنکه دین و مبلغان دینی حق اظهار نظر پیرامون اصلاح جامعه، امر به معروف و نهی از منکر ندارند در صورتی که این مسائل جزء واجبات دینی و ارکان اصلی دین اسلام است که هیچ مسلمی نه تنها آن را انکار نکرده بلکه اجازه مبارزه با این امور را به خود نمی‌دهد.


علمای بحرین با اشاره به فراخواندن شیخ صنقور امام جمعه بزرگترین مسجد شیعیان در بحرین خاطر نشان کردند: شیخ صنقور دارای شخصیتی دینی و محبوبیت مردمی است و منبرهای این عالم شیعی آکنده از نصیحت و انتقادهای سازنده، صادقانه و دلسوزانه است.


علمای بحرین تصریح کردند: فراخوانده شدن شیخ صنقور به مرکز پلیس ضمن آنکه اهانت آشکار و صریح نظام آل خلیفه به اساسی‌ترین و کامل‌ترین طایفه مذهبی در بحرین است، حاوی تهدید روشنی برای وجود دین شیعی در کشور است که بی‌شک این اقدام نسبت به آینده بسیار بد و نامناسب پیش روی جامعه هشدار می‌دهد.


این بیانیه با محکومیت این اقدام، مسؤولان کشوری را به ضرورت تعقّل در تصمیم‌گیری و پرهیز از افزایش بحران و اختلاف دعوت کرده و بر ضرورت تمسّک و التزام عملی به بیانات مراجع عظام در انجام وظایف شرعی و نیز حمایت از  مستقل بودن امور دینی در چهارچوب ضوابط و معیارهای شرعی و نه سیاسی تاکید کرد.


حجت الاسلام شیخ محمد صنقور چند روز قبل از سوی مسؤولان کشوری به اداره پلیس فراخوانده شد و بدون آنکه اتهامی به وی وارد شده و یا تحقیقی انجام شود، این اداره آگاهی را ترک کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات