۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۷۱۷

روحانی بحرینی تبعید خود را «سرکوب مذهبی» توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس اسلامی علمای بحرین با اشاره به حکم تبعید خود، این اقدام را مصداق آشکار سرکوب مذهبی توصیف کرد.
حجت الاسلام شيخ محمد خجسته از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد خجسته عضو مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین که به تازگی از سوی نظام آل خلیفه به بیروت پایتخت لبنان تبعید شد، تاکید کرد که هیچگاه از انجام وظیفه شرعی خود پشیمان نیست.


وی با بیان آنکه هیچ جرمی که مستحق تبعید از کشور باشد را انجام نداده است، افزود: هرگز نسبت به فعالیت‌های انقلابی خود احساس پشیمانی نکرده و همواره در کنار مردم بحرین تا دستیابی کامل به مطالبه‌های مردمی همچون تحقق عدالت، دموکراسی، همزیستی مسالمت آمیز و حقوق شهروندی خواهم ماند.


شیخ خجسته در کنفرانسی مطبوعاتی که امروز پنجشنبه در مرکز انجمن حقوق بشر بیروت برگزار شد، سلب تابعیت از وی و سایر شهروندان را مخالف قانون بحرین دانست و این اقدام را «اعدام باطنی» توصیف کرد.


این عالم بحرینی با برشمردن حکم صادره علیه خود به «سرکوب مذهبی» خواستار توقف استفاده از گزینه «راهکار امنیتی» و «پرهیز از چشم پوشی در برابر گزینه‌های بحران‌زا» شد و نظام آل خلیفه را به تحقق آشتی ملی و ریشه‌ای برخاسته از اراده مردمی دعوت کرد.


عضو مجلس اسلامی علمای بحرین با اشاره به بازداشت ظالمانه و شکنجه‌هایی که بدون اثبات هرگونه اتهام متحمل شد، از زحمات تمامی فعالان حقوقی و سازمان‌های حقوق بشری که به بررسی پرونده تبعید وی پرداخته‌اند، تجلیل کرد.


شیخ خجسته چند روز گذشته به اتهام تلاش در براندازی نظام پس از سلب تابعیت یکشنبه این هفته به بیروت لبنان تبعید شد./981/ب902/د

ارسال نظرات