۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۸۷۶۶
استاد دانشگاه:

کمبود متون دینی متناسب با کودکان از مهم‌ترین خلأهای تربیتی فرزندان است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه استفاده والدین از کتب و متونی که سبب هدایت فرزندان شود را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بسیاری از احادیث و آیات را می‌توان به صورت اشعاری زیبا برای کودکان ذکر کرد تا طفل از همان ابتدا با مضامین درست قرآنی مأنوس شود.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، شامگاه 6 اسفند در کلاس اخلاقی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از مهم‌ترین خلأهای تربیتی فرزندان، عدم وجود منابع و متون نیکو برای آنان است.

 

وی استفاده والدین از کتب و متونی که سبب هدایت فرزندان شود را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: بسیاری از احادیث و آیات را می‌توان به صورت اشعاری زیبا برای کودکان ذکر کرد تا طفل از همان ابتدا با مضامین درست قرآنی مانوس شود.

 

نیکنام با بیان اینکه در عالم موجود همه گناهانی که از انسان سر می‌زند کبیره هستند، ابراز کرد: ما در عالم دنیا گناه صغیره نداریم بلکه همه گناهان انسان به طبع نافرمانی از امر الهی کبیره هستند و منظور از کبیره و صغیره بودن گناهان تنها در مقایسه بین انواع آنان است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند ثمره اعمال انسان را هم در دنیا و هم در آخرت به او نصیب میکند، اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند اگر کسی برای دیگری چاه بکند ابتدا خود دچار آن می‌شود؛ دنیا دار مکافات است.

 

وی افزود: ما آیه و روایتی نداریم که بیان کند مزد اعمال انسان تنها در آخرت به او عطا می‌شود و حدیث «الابذکرالله تطمئن القلوب» بیانگر هیمن سخن است، چرا که یاد خدا در همین دنیا سبب آرامش قلب انسان می‌شود و در آخرت نیز مزدش بهشت است.  

 

نیکنام دل را خانه خداوند متعال دانست و تاکید کرد: نگاه گناه آلود تیری از جانب شیطان به دل انسان است، انسان نباید اجازه دهد دلش جایگاه شیطان شود چرا که با انجام گناه دل او اسیر شیطان می‌شود.

 

استاد دانشگاه ادامه داد: حفظ چشم سبب پاکدامنی انسان می‎شود چرا که گناه با نگاه آلوده بسیار اجین است، خداوند در قرآن می‌فرماید از گام‌ها شیطان پیروی نکنید؛ شیطان انسان را گام به گام سوی گناه می‌برد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان چشم خود را در مسیر الهی هدایت کند سبب اوج او به کمال الی‌الله می‌شود در غیر این صورت نابود و اسیر شیطان خواهد شد./813/202/ب1

ارسال نظرات