۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۷۶۹
به صورت همزمان در سراسر کشور؛

انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.
انتخابات خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از دقایقی قبل در شهرهای مختلف کشورمان آغاز شد.

 

بر اساس این گزارش و بنا بر اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 55 میلیون نفر است.

 

آغاز رای‌گیری، 8 صبح خواهد بود. هر شعبه‌ای که کار رای‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیأت نظارت شمارش آراء آغاز و صورتجلسه خواهد شد و پس از تجمیع آرا، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد. در برخی حوزه‌ها امروز نتیجه آراء اعلام می‌شود. اعلام نتیجه نهایی در حوزه‌هایی مانند کلان‌شهر تهران ممکن است تا 3 روز نیز به طول بینجامد.

 

آن گونه که ستاد انتخابات کشور اطلاع داده، 130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اگر تعرفه‌ای اضافه بیاید عودت داده خواهد شد و هرگز قابل استفاده نخواهد بود و به عنوان اوقاف دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

52 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور و 120 هزار صندوق رای برای انتخابات از سوی وزارت کشور پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

 

گفتنی است، 300 هزار نفر به عنوان ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت خواهند کرد. یک میلیون نفر نیز برگزار کننده انتخابات هستند.

 

بنا به گفته وزیر کشور در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، به احتمال بسیار زیاد انتخابات در سال آینده برگزار خواهد شد. /924/

 

 

ارسال نظرات