۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۹۱۸

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از مشارکت پرشور مردم در انتخابات تشکر کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری از حضور پرشور مردم این استان در پای صندوق های رأی و مشارکت حداکثری آنان در انتخابات قدردانی کرد و گفت: مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، رأی خود را به نفع نظام به صندوق انداختند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، از حضور پرشور مردم استان در پای صندوق های رأی و مشارکت حداکثری آنان در انتخابات قدردانی کرد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، رأی خود را به نفع نظام به صندوق انداختند، گفت: انتخابات امروز آزمون بزرگی است و مردم با حضور پررنگ خود پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

 

وی با اشاره به این که فضای رقابتی سالم در انتخابات از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: مهم‌ترین مسأله این است که برای انتخابات، مردم در معرض بسیاری از حرف‌ها قرار گرفتند و به این وسیله بصیرت و آگاهی مردم افزایش پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از جمله اخلاق انتخابات این است که پس از پایان آن همدلی، هم‌زبانی و صمیمیت بیش از پیش وجود داشته باشد و اگر اعتراضی وجود دارد، در فضای کاملاً رفاقت و سلامت بیان شود و همه برای آبادانی مملکت و مأیوس کردن دشمن همراه شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تلاش تمامی عوامل برگزاری انتخابات هفتم اسفند را قابل تقدیر و ستایش دانست و اضافه کرد: از تمامی نامزدهای انتخاباتی در حوزه های انتخابیه چهارمحال و بختیاری به خاطر حضور در صحنه رقابت قدردانی می شود.

 

وی با اشاره به نشانه‌ها و اثرات مخرب فتنه و فتنه‌گران در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ایجاد فتنه در جامعه فقر است که از دلایل عمده فقر، پرداخت نکردن خمس و زکات است که این امور از واجبات دین هستند.

 

امام‌ جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر خمس و زکات پرداخت شود دیگر فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و نباید این‌گونه تصور کرد که با انجام این واجبات از اموال افراد کم می‌شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامیده شده است و فرصت مغتنمی برای تبیین این امر مهم و پرداختن به آن است که شایسته است در همه مجامع فرهنگی به تربیت اسلامی توجه خاص داشته باشیم.

 

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام بیان داشت: روز نهم اسفندماه به نام حمایت از حقوق مصرف‌کننده نام‌گذاری شده است و توجه به این امر ضروری است چرا که هر کدام از ما در جامعه هم تولید کننده و هم مصرف‌کننده است و لازم است برای این مسأله مهم در عرصه‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای قائل شویم./9457/201/ب1

ارسال نظرات