۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۸۹۳۲
امام جمعه موقت مشهد:

حضور پرشور مردم در انتخابات، تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ارزشمند دانست و گفت: این حضور که قطعاً تا انتهای امشب همچنان ادامه دارد، بار دیگر شعار استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا را احیا کرد.
حجت الاسلام والمسلمين فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ارزشمند دانست و گفت: این حضور که قطعاً تا انتهای امشب همچنان ادامه دارد بار دیگر شعار استکبارستیزی و مرگ بر آمریکا را احیا کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به فرمایشات امیرمؤمنان در خصوص جایگاه مردم در اسلام، گفت: جایگاه مردم از منظر بیانات امیرمؤمنان، جایگاهی بسیار محکم است و ایشان مردم را پشتوانه اصلی دین، اجتماع عظیم مسلمین و نیروی مبارز و شکننده دشمن خوانده اند.

 

وی افزود: مردمی می توانند شایسته این تعاریف امیرمؤمنان واقع شوند که چند ویژگی داشته باشند. اولا ایمان و ولایتمداری؛ یعنی ملتی که امامت و ولایت را وارد عینیت زندگی خود نکرده باشد، نمی تواند پشتوانه اصلی دین باشد.

 

حجت الاسلام فرزانه «وفاداری»، «اتحاد» و «بصیرت» را از دیگر ویژگی های امت نمونه از منظر کلام امیرمؤمنان(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز جایگاهی پیدا کرده که هم پشتوانه عظیم دین در دنیا هستند و هم الگو و اسوه تمام مسلمانان جهان و سد شکست ناپذیر و نفوذ ناپذیر در برابر دشمن.

 

خطیب جمعه موقت مشهد ادامه داد: اگر مردم ما ایمان و ولایتمداری نداشته و ایثارگر نبودند، این انقلاب را انتخاب نمی کردند، با لبیک گویی به امام راحل ولایت را به عنوان عینیت زندگی خود انتخاب نمی کردند و هشت سال در جنگ تحمیلی مقاومت نمی کردند.

 

وی «بصیرت» مردم را عامل عبور کشور از فتنه های تاریکی مانند فتنه 88 دانست و افزود: هویت ایرانی یک هویت خاص است و باوجود تسلط اقوام مختلف بر آن ها، تأثیر نپذیرفتند. برای نمونه زبان فارسی این مردم را کسی نتوانست تغییر دهد اما همین که اسلام وارد این کشور شد، مردم با آغوش باز از اسلام پذیرایی کردند.

 

حجت الاسلام فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین آسیب های چالش برانگیز در برابر حرکت ملت ایران پرداخت و با اشاره به «فسادهای اخلاقی» به عنوان نمونه ای از این آسیب ها، گفت: جوانی، بیکاری و پولداری اگر هرسه در یک کشور به طور همزمان و به میزان زیاد وجود داشته باشد، آسیبی جدی برای آن کشور خواهد بود.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی «طلاق» را عامل چالش برانگیز دیگری برشمرد و یادآور شد: اگر موج طلاق در جامعه به وجود آید، مرکز پرورش انسان ها با اخلاق اجتماعی از بین می رود و به همین دلیل پیامبر(ص) فرمودند آن چه بیش از هرچیز از آن متنفرم، طلاق است.

 

وی در پایان با اشاره به تأثیر فقر در ایجاد مشکل بر سر راه نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: فقر چیزی نیست که کسی بتواند به راحتی از کنار آن عبور کند. امیرمؤمنان(ع) پس از این که به فرزند خود می فرمایند از فقر به خدا پناه ببرد، «سرگردانی عقل» و «نقص در دین» را از پیامدهای آن بر می شمرند./820/201/ب1

ارسال نظرات