۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۹۳۷

آیت الله نجفی اکرام خانواده‎های شهدا را واجب شرعی خواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف از نیروهای بسیج مردمی به عنوان لبیک گوینده به ندای امام حسین(ع) یاد کرد و خواستار حمایت از خانواده‎های شهدا شد.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف در دفترش با تعدادی از اقشار مختلف مردم دیدار و بر ضرورت التزام به سیره ائمه اطهار (ع) تاکید کرد.


وی در دیدار خاطرنشان ساخت: مردم باید به اخلاق و صفات نیک آراسته باشند و از مومنان به ویژه ایتام حمایت کنند.


این مرجع تقلید برآورده ساختن نیازهای خانوادهای شهدا و دیدار با آنان را واجب شرعی دانست و ادامه داد: عراق به دلیل کشته شدن پدران خانواده ها در جنگ‎های مختلف ایتام بسیاری دارد که مردم علاوه بر پشتیبانی از آنان باید به خانواده‎های شهدا نیز توجه داشته باشند.


حضرت آیت الله نجفی همچنین در دیدار با تعدادی از اعضای بسیج مردمی تصریح کرد: لبیک به ندای مرجعیت مانند لبیک به ندای امام حسین (ع) در سرزمین کربلا است که اعضای بسیج مردمی نیز به این ندا لبیک گفتند و با جان خود از ملت و مقدسات خود دفاع می کنند.


وی اعضای بسیج مردمی را یاران خداوند، امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) دانست و تاکید کرد که شهدا با خون خود اراضی این کشور را از لوث تروریسم پاکسازی کردند.


این مرجع تقلید اسلام را مسیر نجات امت خواند و ادامه داد: توجه به سخنان مراجع و تمسک به سیر معصومان (ع) موجب خروج از بحران و پایان مشکلات است.


وی گفت: قداست و معنویت شهر نجف اشرف باید حفظ شود زیرا این شهر، منبع روحی پیروان اهل بیت (ع) در همه جهان است./994/ب902/د

ارسال نظرات