۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۹۰۵۵
با اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی؛

نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی مشخص شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی، نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در حوزه‌های انتخابیه مختلف این استان اعلام کرد.
نوروزيان - نشست خبري ستاد انتخابات نوروزيان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به پایان شمارش آرای صندوق‌های رأی در این استان، اظهار کرد: بر اساس شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی با یک کرسی نمایندگی در این مجلس، آیت‌الله مهمان‌نواز با اکثریت آراء به پیروزی رسید و بار دیگر به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

 

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس خبرگان در استان آیت‌الله مهمان‌نواز با حجج اسلام والمسلمین علی محمدی خراسانی و حمید حوالی شهریاری رقابت می‌کرد، افزود: بعد از آیت‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

نوروزیان با اشاره به ترتیب رأی‌آوری نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری این استان در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی، اضافه کرد: در شهرستان شیروان آیت‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی به ترتیب بیش‌ترین آرای مردم را کسب کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان‌های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و اسفراین به ترتیب آیت‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری اول تا سوم شده‌اند اما در شهرستان مرزی راز و جرگلان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رأی نخست را کسب کرده، آیت‌الله مهمان‌نواز دوم شده و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیز در رده سوم قرار گرفته است.

 

نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ادامه در مورد نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، اظهار کرد: بر اساس شمارش آراء، در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم علی اکبری و علی قربانی به ترتیب بیش‌ترین میزان رأی را کسب کرده و به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه، انتخاب شدند.

 

نوروزیان ادامه داد: در حوزه انتخابیه شیروان عبدالرضا عزیزی، حوزه انتخابیه اسفراین هادی قوامی و در حوزه انتخابیه مشترک فاروج و قوچان نیز هادی شوشتری بالاترین رأی‌ها را به خود اختصاص داده و پیروز انتخابات شده‌اند.

 

وی بابیان اینکه بر این اساس نتیجه نهایی انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی در مرحله نخست مشخص شده است، اضافه کرد: همه نماینده‌های منتخب در استان مؤفق شده‌اند بیش از 25 درصد کل آرای مأخوذه در حوزه انتخابیه خود را کسب کرده و به همین دلیل انتخابات در استان به مرحله دوم کشیده نشد.

 

ترتیب رأی‌آوری نامزدهای انتخابات در خراسان شمالی

نوروزیان در ادامه با اشاره به ترتیب رأی آوری نامزدهای مختلف در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه شیروان با چهار نامزد باقی مانده در گردونه رقابت‌ها، بعد از عبدالرضا عزیزی که رأی نخست را کسب کرد، قربانعلی اسدی و علی جدی با اختلاف اندک سوم و چهارم شده‌اند و محمدرضا روحانی نیز با اختلاف زیاد در رده چهارم قرار گرفته است.

 

وی افزود: در شهرستان اسفراین با هشت نامزد در انتخابات، بعد از هادی قوامی، امان‌الله حسین‌پور و محمدرضا حاتمی به ترتیب دوم و سوم شده‌اند و محمدجواد طیبی، مهدی قاسمی فرد، علی زارعی، سمانه جهانیان و رسول هادیان فر در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 

نوروزیان در مورد ترتیب رأی‌آوری نامزدهای مختلف در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم نیز بابیان اینکه در این حوزه انتخابیه 30 نفر با یکدیگر رقابت کردند، خاطرنشان کرد: در این حوزه انتخابیه در شهرستان جاجرم رضا وحدانی، علی قربانی، علی اکبری، موسی‌الرضا ثروتی، قاسم جعفری و محمدرضا پاکمهر به ترتیب در رده‌های اول تا ششم قرار گرفته‌اند.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان گرمه موسی‌الرضا ثروتی، مهدی غلامی، قاسم جعفری، علی قربانی، رضا وحدانی و علی اکبری شش نامزد برتر هستند.

 

به گفته نوروزیان در شهرستان مانه و سملقان نیز علی قربانی، علی اکبری، محمد وحیدی، موسی‌الرضا ثروتی و میرعلم سیدی به ترتیب اول تا ششم شدند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان مرزی راز و جرگلان علی اکبری، علی قربانی، موسی‌الرضا ثروتی و جعفری آرای اول تا چهارم را کسب کرده‌اند.

 

نوروزیان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه مشترک فاروج استان خراسان شمالی با قوچان خراسان رضوی نیز بعد از هادی شوشتری، عباسعلی رستمی در رده دوم قرار گرفته است.

 

وی در مورد تعداد آرای هر نامزد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی، گفت: با توجه به اینکه هنوز تعداد دقیق رأی‌های هر نامزد با هیأت مرکزی تطبیق نشده، آمار دقیق بعد از انجام این امور تطبیقی ارائه می‌شود.

 

مشارکت 71 درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 624 هزار نفر از مجموع 925 هزار نفر جمعیت این استان واجد شرایط رأی دادن بودند، افزود: از این تعداد بیش از 446 هزار نفر معادل 71 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

 

نوروزیان بابیان اینکه بیش از 51 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات در خراسان شمالی خانم و حدود 48 درصد نیز آقا بودند، اضافه کرد: همچنین حدود 46 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات در این استان در رده سنی 16 تا 25 سال قرار داشتند و 602 نفر نیز بیش از 90 سال سن داشتند.

 

وی در مورد میزان مشارکت مردم شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی در انتخابات نیز اظهار کرد: در شهرستان بجنورد حدود 66 درصد، جاجرم 80 درصد، گرمه 75 درصد، مانه و سملقان 76 درصد، شیروان 68 درصد و اسفراین نیز 71 درصد از واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت کردند.

 

انتخابات در خراسان شمالی در سلامت کامل برگزار شد

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان بدون هیچ‌گونه مشکل و حاشیه‌ای در امنیت کامل برگزار شد، افزود: انتخابات در استان در فضایی آرام و مناسب برگزار شد و مردم با حضور پرشور خود بار دیگر حماسه آفریدند.

 

نوروزیان تصریح کرد: البته اگر یک نامزد انتخاباتی گمان می‌کند اشکالی وجود داشته و قصد دارد اعتراض کند می‌تواند اعتراض خود را از مراجع قانونی پیگیری کند هرچند که از نظر ستاد انتخابات خراسان شمالی، انتخابات این استان در صحت و سلامت کامل برگزار شده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات