۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۱۹۰۶۰
نماینده سوریه در سازمان ملل:

ارتش سوریه به تعقیب گروه‎های تروریستی ادامه می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده دائم سوریه درسازمان ملل گفت: ارتش سوریه و همپیمانانش همچنان به مبارزه با تروریسم و تعقیب گروه‎های تروریستی در داخل و خارج سوریه ادامه می دهد.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه درسازمان ملل، امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تداوم عملیات ارتش سوریه و همپیمانان آن به مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی طبق تصمیم قبلی صورت می گیرد و تاکنون کارهای کمیته مسئول مشخص کردن گروههای تروریستی مستقر در سوریه علاوه بر داعش وجبهه النصره پایان نیافته است.


الجعفری تاکید کرد: دو طرف روسی و آمریکایی وگروه مسؤول پیگیری قطعنامه های شورای امنیت باید با موضوع نقض قطعنامه 2268 شورای امنیت از سوی تروریست های مسلح، برخورد جدی بکنند، دولت سوریه هم همه اطلاعات مربوط به نقض قوانین را منتقل خواهد کرد.


شورای امنیت از امروز 27 فوریه ( 8 اسفند) قطعنامه 2268 را به منظور آغاز آتش بس در سوریه تصویب کرد.


توافقنامه آتش بس میان حکومت و شورشیان سوریه، از بامداد شنبه به اجرا درآمد.


این اولین آتش بس گسترده در جنگ داخلی سوریه است که از پنج سال پیش آغاز شده و گفته می شود جان بیش از 270 هزار نفر را تاکنون گرفته است.


توافقنامه آتش بس در سوریه دوشنبه گذشته از سوی روسیه و آمریکا اعلام شد و دولت سوریه نیز موافقت خود را با آن اعلام کرد.


این توافقنامه که در پی ترک مخاصمات دولت و گروه ها و جناح های مختلف سوریه است، شامل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در این کشور نمی شود.


شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن ضمن حمایت از توافقنامه آتش بس در سوریه، جناح های مختلف این کشور را به رعایت این توافقنامه فراخواند./994/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات